onsdag 26 november 2008

Visst finns tomten,,,,våga inte säga nåt annat!


Jaha då vart det tisdag eller sorry nu var jag förvirrad igen..onsdag
menar jag jue!
Ja ni ser vad influensa kan påverka en ankhjärna som annars har ett
perfekt minne *ASG*..kanske var fågelinfluensa som drabbat mej...
I måndags var jag som ett ursketet päron,,kass & åter kass,
huvudvärk & frös...men tisdag middag så vände det..attans tur va! =)
För på tisdagen var det ju den stora efterlängtade
..............TOMTESMYGSKVÄLLEN...........................
" Lånade" min son en stund & så tog vi med Tove & Camilla,
ficklampor & begav oss iväg med massa andra barn & föräldrar för
att leta tomtar!
Ett lokalt elljusspår släcker ner totalt & hänger reflexer i träden &
bingonr längs med spåret,,,
Ett gäng tomtar finns oxå i skogen som barnen kan prata med & hälsa
på om dom vill.
Efteråt får barnen en varsin godispåse & sen bär det hemåt igen!
När vi var på väg dit så sitter Theo & talar om att tomten finns inte på
riktigt, det är bara människor som är utklädda.....
Nähä sa ju jag som tror stenhårt på tomten, tomten finns visst på
riktigt.
Min son är envis,,hm,,undra vart han fått det ifrån,,hm
så vi dividerade en liten stund tills han utbrister...
-Mamma nu låter du precis som Edwin ( en dagiskompis),,han säger
oxå att tomten finns!!!
Så nu kankse jag lovade nåt som var lite för mycket men jag sa att
vänta du till julafton så får du se att tomten kommer.....
Jaha dax att leta tomte på riktigt då!!!
Hur eller hur så var det två jätteduktiga, nöjda & trötta småfisar vi
hade med oss hem!
Idag blev det handling inför morrondagen,,tänkte jag skulle ha
ljusparty det var så mysigt sist hos Sara.
Hejdåposs!

1 kommentar:

  1. Klart att TOMTEN finns...kommer han alltid göra..
    Hoppas ni hade trevligt på ljuspartyt..

    Kram

    SvaraRadera