torsdag 22 maj 2014

Stoltaste mamman är jag !

Idag har det varit en sån däringa energigivardag, jag har
kramats med mamma, köpt garn, solat,virkat, tittat på
Hem till gården & Glamour =), tvättat, lagat middag.
Allt i sakta mak .
Sprang även på en ny för mej tidning med pyssel & ideer
som jag fann intressant.
 
Nu sitter jag på uteplatsen ,dricker ett glas rött, 
lyssnar på fågelsången, Theo leker i skogen, Hanen repar
inför helgens spelning & Pixie är inne & vilar sej.
 
Helgen som var bestod av Steakparty, Robbans band
Adopted Steak hade en unplugged spelning med grillbuffe.
Bra som vanligt..
Vännen Anna var här & svårt för skaratt
har vi aldrig haft trots högst märkliga & lite smått läskiga
grannbeteende mitt i natten & nyckeltrubbel....
 
Tack alla för en najs helg !
 
Alla som går i trean ska göra nationella prov
så även min unge.
 
Att jag nästan sprack av stolthet när dessa kom .
 
 
Älskade duktiga unge
 
Vi har pratat lite granna Theo & jag om detta med cancer
Det jag glömmer bort är hur enkelt det egentligen är att prata
med barn, vi vuxna ska alltid krångla till de så pass.
 
Han hade väl inte jättemånga frågor men dom kommer lite
pö om pö men det som nog var viktigast var nog att få
höra att jag inte hade några planer på att bli sjuk igen
& att han undrade om han kunde få min cancer.
 
Det var inte så jobbigt som jag trodde, när allt blir så
när på ordning igen så kommer vi gå starka ur detta
jag & min son kommer få ett band som är fullt av
respekt för livet,,vi ska bara se till så all bröte är
undanröjd först.
Sen så.....
 
Om jag ska titta tillbaka & göra honnör till Mr C så
är de för att jag & min syster fick tillbaka varandra.
Vi fick en örfil inte utav denna dager, som vi nog
förmodligen förtjänade..
 
Jag har blvit en annan Anka..
same same but different
dock trodde jag inte att det skulle vara så galet svårt
att leva livet efter att ta dagen som den kommer, att inte
hamna i gamla hjulspår för att upptäcka att de visst
var stopp så jag måste välja annan väg.
 
Ibland händer det de ska jag inte sticka under stol med
men det får det göra för i långa loppet har jag blivit något bra!
 
Det är tack var alla er !
 
Ja som vanligt..
inga kommentarer på FB
men mer än gärna här inne.
 
Hejdåposs!
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar