måndag 11 juli 2011

Skogens guld...

Nu har jag skördat min första sallad,egen odlat trots
alla mördarsniglar som jag bråkat med.
Den smakade mums..
Sådde frön i röret utanför & tjosan vad dom har växt
men trodde nog inte dom skulle bli så här långa *L*
mest glad för att de blev något..

Jag har inte kunnat sova i helgen,jag har nog fått ihop
15 H sen i torsdags,,är helt gäggig i huvet nu men kan
inte slappna av...lite jobbigt är det allt.
Svettas nästan så det sprutar från huden & svullen i
kroppen....hoppas nu på sömn i natt...

Fick frågan om jag ville med ut & plocka svamp,ja
de är väl klart jag ville,,inget går upp mot att vara
i skogen,höra dess tysthet,lite knak från grenar.
Fick äran att följa med till ett svampställe,hoppas
det blir fler gånger vi åker dit..
Själv skulle jag aldrig åka dit för det är ju heligt
med svampställen & de vore ju respektlöst & "sno"
kompisens svampställe...
Jag oroade mej lite för ramro men nu var det ohyggligt
med myror så då lugnade jag ner mej några hekto.
Fast Theo talade om att jag skulle passa mej för det
växte ormbunkar & då fanns det ramro där....
Trodde jag faktiskt oxå när jag var liten..
Gjorde ni det med?
Annorlunda myrstack..kanske håller på att bygga ut =)
Jag gick vilse oxå, Aili & Theo var på en sida & jag
på den andra & rätt som de var så var dom borta &
jag såg inte skogsvägen,hörde dom inte,,,lite jobbigt!
Började gå mot de som jag trodde vara rätt håll &
till sist så hörde jag Theo ropa på mej...Pust så gutt!
En smakbit av guld!

När Hanen kom hem så rensade han & stekte till dom
vi delade kärlelikt..tillomed Theo åt i år!

Annars har jag packat & tvättat för i möra drar vi till
älskade Laholm & frukost vid Lagan.
Får med oss C & T med,,mysigt för barnen att semestra
ihop,,bada & stoja.
Vi ska inte planera nåt särskilt bara vara & njuta.
Hanens sista semvecka & jag är ju trötter...

Nu nåt hårt i huvet & SOVA!!!!!

Hejdåposs!

1 kommentar:

  1. Ja jag och mamma ska verkligen inte gå ut och leta kantareller, det slutar väl med att vi kommer hem med flugsvamp den här gången då. vet att jag lovat dig att ringa, men inte fått tummen ur vagnen. Ringer imorgon Måndag. Ta vara på er, speciellt du! Kram

    SvaraRadera