lördag 27 mars 2010

Nyfiken bloggerska,,,,,

1
Vicken bajsig lördag,,hahahaha där fick jag till de=)
Maggen har ballat ur totalt så här vågas det inte fisas ens!!!
Behöver inte beskriva mer antar jag !!
1
Väcktes av kaffe på sängen av min man iallafall,,
Sen for han & handlade lite,,,mitt intag idag kommer att bestå
av yoggi, blåbär,Nutrilett & banan mixat till en Smothie vågar
inte stoppa i mer i maggen för den dånar som ett
kärnkraftvärk!!
1
Har haft en väldigt fundersam, lite ledsam dag oxå men
mitt i allt så tror jag minsann att min pappa var på besök här.
Atmosfären blev lite annorlunda på nåt vis & precis då jag satt
& tänkte på honom & fällde några tårar över min saknad av
honom.
Vet inte vad han ville men kanske bara visa att han är hos mej
& vet vad jag går igenom
(pappa gick bort i cancer med" hjälp" av en stroke Juni 2007).
1
Jävla Mr C,,,önskar han kunde mördas!!!
1
Idag kom det en hel packe med reklam,,kul kul att titta i..
Här i bloggens värld så får jag en bild av er andra bloggare &
när jag bläddrar i ett blad så hittar jag dessa...
Jag bara kände att det var ett par Osloskånskanskor..
Har jag fel?
Dessa kan även jag tänka mej.
1


Bloggare & Bloggerskor..
1
Hade ett samtal med Anna idag om just bloggar & vad dom
kan göra för en människa.
I mitt fall då så har den hjälp mej jättemycket i kampen mot
Mr C..jag får stöd & råd & peppning.
1
Jag startade inte min blogg pga Mr C utan för att jag ville
prova på hur det vara att skriva & formulera mej i ord,,tycker
ju om att prata =)
Att ha en blogg är inte bara glädje har jag notetrat men oftast,
finns en del som anser att jag tar vinning om min sjukdom &
att jag hittar på osanningár på bloggen men det är väl sånt
som kanske hänger med..
Men det är ju min blogg & mitt liv om hur JAG ser det..
Psst,,jag far inte med osanningar,,,kanske bara sanningar som
gör ont=)
1
Nån dag skulle det vara jättehäftigt om alla som vill kunde
träffas, ja någonstans i landet för att ta en enormt underbar
bloggfika tillsammans...
Hade inte det varit mäktigt?
1
Så nu mina goda läsare undrar jag två saker:
1
Ni som bloggar, hur kom det sej att ni startade en
blogg & hittade in till mej?
1
Ni som inte bloggar undrar jag hur det kom sej att just
ni hittade in till mej?
1
Ge mej lite läsning en kväll som denna,,med min Smothie &
toabesök,,för nån 40 års fest blir det INTE för mej i kväll =(((
1
Hejdåposs!









19 kommentarer:

  1. Skorna är helt klart godkända!

    Tror jag hittade din blogg via Anna.
    På nätet ligger en sajt som heter: Bloggträff!(www.traffas.blogspot.com) där kan man lägga in eller hänga sej på träffar.
    Men jag har tänkt att det hade varit roligt att träffa er tre, och smaka dessa fenomenala cupcakes ni mumsar i er. Vi kan väl ha det som en plan för framtiden? Hade varit trevligt. Kram!

    SvaraRadera
  2. Ah, jag vill också med, och äta Cupcakes, tro inte du får dem själv Osloskånskan :O)
    Jag hittade hit via Anna, hur jag hittade Anna, vet jag inte... :O)
    Varför började jag blogga?
    Jag började skriva om det här, men jag gör ett eget inlägg istället :O)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Svar: Idol? Ha ha ha! Du är rolig du :-) Men tack för komplimangen.

    Att du inte far med osanningar vet jag av egen erfarenhet då jag faktiskt känner dig irl. Bikerfolk är av det trevligaste och ärligaste folket som finns. Så det så!

    Anledningen till att jag startade min blogg, är för att jag är en ganska pratsam individ. Ibland hinner man liksom inte prata med alla, och då kan det vara bra att uppdatera sig via bloggen. Men det är inte allt... Det är skönt att skriva av sig också. Jobbiga saker som roliga saker.

    Varma helgkramar

    SvaraRadera
  4. Nu finns min blgghistoria i bloggen :O) Välkommen!

    SvaraRadera
  5. Jag hittade din blogg genom mamma =)
    Kämpa på, du skriver en enormt stark blogg.

    SvaraRadera
  6. jag började själv blogga eftersom att jag luuuuusläste alla bloggar om gastric bypass och älskade all info jag kunde få om hur det VERKLIGEN är..så när jag själv skulle ta det steget så bestämde jag mig för att skriva om det så andra kan läsa OCH jag tänkte att eftersom mitt vanliga dagboksskrivande har utvecklats till en sida 2 ggr/ år så kunde en blogg vara ett bra alternativ till det!

    Din blogg fick jag ju från Mia då :) Vi träffas ju inte direkt ofta så det känns skönt att kunna följa din kamp så nära ändå..och ge lite stöd när det behövs! kram på dig!!

    SvaraRadera
  7. fniss o jag började ju blogga för att...jag hörde på radion att man kunde ha en blogg:)
    och så vet jag inte. tyckte det kunde vara kul, från början var det nog meningen att jag skulle starta en "goda nyheter" blogg, eller nån som fick andra att må bra. sen råkade det bli en dagbok istället...
    hur vi hittade till varandra vetegudarna, men tacksam för det är jag ska du veta, goaste Anka!!

    och ja vi ska definitivt nångång ha en jättebloggträff med pillargontanter o osloskåningar o blommor o mettar och ausgeflipptar och alla andra gud så kul!


    jag pulvrar för fullt fast lite sallad har det blivit i kväller.
    kram p ådej o tänker på dej ALLTID...

    och vad gäller osanningar o sanningar...jag tror inte det finns någon sanning, bara en upplevelse av hur man känner det. så om du skulle deklarera på din blogg att solen faktiskt är BLÅ och fyrkantig, och du tror på det, så är det en sanning, trots att kanske andra uppfattar solen som rund och gul.
    sanningen finns bara inom oss, och är man besviken över någon, och uttrycker det i sin blogg, så ÄR man besviken. och det är då ens sanning.

    så tycker jag:)

    lööve you pöss o kram!!!

    SvaraRadera
  8. Hej. Jag kikar in via en länk hos pillargontanten. Jag började blogga mest får att komma underfund med hur det funkar att fixa o greja med en blogg.
    Tråkigt att läsa att du kämpar med Mr C. Jag tycker att det är en fruktansvärd skitstövel som far fram så man blir rädd.. Hoppas verkligen att du kan förgöra den jäkeln o att det går bra för dig..
    Kram

    SvaraRadera
  9. Svar på varför jag började blogga i morgondagens inlägg hos mej!

    SvaraRadera
  10. För att jag började blogga var för att jag gillar att skriva och jag är en pratmakare.. Ville ha någon form av dagbok..

    Att jag hittade till dig var för att du hittade till mig först genom min mösstävling :-)

    Hoppas maggen snart mår bättre..

    kram Mia

    SvaraRadera
  11. Jag tror att du skrev nåt på facebook om att du väntade svar, hoppades att det inte skulle va nåt?....och nyfiken som jag är så gick jag in på din sida och hittade din bloggsida. Sen dess har jag följt dig och nu känns det nästan som jag känner både Robban och lille Theo(så fin kille)också(:
    Det är intressant att följa din kamp så nära. En fundering som jag alltid haft kring cellgifter(mamma hann aldrig få nån behandling)är varför man bara tappar håret på huvudet? Min farbror hade cancer i 7 år och var ständigt kal på huvudet men kompenserade det med ett jätteskägg istället. Vet du?

    SvaraRadera
  12. Kanske skulle skriva att det var från Mariette.

    SvaraRadera
  13. Började blogga för att jag va iväg så mycket och det va ett bra sätt för mina päron, syskon & vänner att se vad jag befann mig och vad jag gjorde...nu när jag mera offtast e på två och samma ställen så har jag bara fortsatt...gillar det..blir lite som en dagbok=)
    Hittade din blogg IDAG av alla dagar..just på random..!
    Tycker ud har en fin blogg och kommer helt säkert att titta in fler gånger.

    Hoppas din mage e bättre och att du får en fin söndag!

    SvaraRadera
  14. Jag började blogga för att mina vänner var oroliga för mig när jag får mina asociala perioder när jag mår dåligt. Så jag tänkte att om jag bloggar så vet dom att jag lever iaf och jag slipper förklara massa gånger varför jag mår som jag gör :) Dessutom älskar jag att skriva! Har en dröm att bli författarinna en vacker dag.

    Hittade till din blogg via Ausgeflippt som jag hittade via ett forum för folk som mår dåligt. Tyckte du skrev mycket intressant och verkade vara en go tjej så sen dess har jag följt dig :)
    Skulle mer än gärna vara me på blogg träff!! Har inte ekonomi just nu att åka ut i landet men snart så.

    Storkramen!

    SvaraRadera
  15. Ser ut som att jag lär har rätt mycket att göra om jag ska baka cupcakes till vårna framtida träff!

    Jag vet inte hur jag hittade dig, det var nog som alla andra , genom Anna och sen genom att vi skulle börja träffas.

    Mitt bloggande började för 4 år sen via msn som har ett eget lite krypin där man kan skriva. Skrev mest för att jag egentliggen tycker om att skriva. Sen fortsatte de bara tills där jag är idag. Där emot önskar jag att jag kunde skriva mer ifrån mitt hjärta vad jag känner och tycker, men har verkligen en sten i mitt hjärta som gör att jag inte kan skriva direkt ut. Sen vet jag inte heller som läser min blogg heller som att jag sällan få kommentarer.

    Tack för den snabba besöket, snart få vi träffas o kramas lite, det är på tiden!! KRRAAAAMMMM

    SvaraRadera
  16. Hmmmm, tror det var så att jag fick ett visitkort från dig hos Rdt där bloggadressen stod och sen var man ju fast! ;-)

    Är själv totalt talanglös som bloggare, förmodligen för att jag är lite tillknäppt och vågar inte skriva för mycket om mitt liv...jobbar fortfarande på att komma ut ur garderoben och inte va så jävla hemlig.

    Kram

    SvaraRadera
  17. Hej,
    "Surfade" runt bland vänner och vänners vänner på Facebook och då vi har gemensamma bekanta där, eftersom du var klasskamrat med min bror, så hamnade jag på din sida där och sen din blogg... :)

    Du skriver väldigt bra och jag önskar dig all lycka i framtiden när du sparkat ut Mr C!

    SvaraRadera
  18. Hitade hit genom Du fd combo och underbara vän:)

    Varför jag började blogga vet Du men för Dina läsare som inte vet så började jag pga bröstcancer. Det var många som ville/vill veta hur det går och jag kände att det blev många timmar i telefonen och jag vart lite osocial med min fam. Sen är jag jue inte så bra på att uppdatera;)
    Kram Veronica

    SvaraRadera
  19. Jag började skriva på internet år 2000, på den berö
    da sajten Lunarstorm och där skrev jag fram till 2007 då jag åkte som aupair och då började skriva på resdagboken.se. Sedan när jag kom hem igen startade jag en blogg på
    blogg.se och sedan började jag även skriva på familjeliv om min väg mot ett friskare liv. Lämnade sedan blogg.se och fortsatte på metrobloggen och nu har jag en egen domän :)

    jag skriver för att jag älskar att skriva och att det är som min terapi :)

    hittade till din blogg genom min mor och har läst flitigt!

    Kram

    SvaraRadera