torsdag 18 mars 2010

Varför...........

1
...kan jag inte bara få ha Cancer?
1
Mina värden hade inte ändrat sej så mycket tyvärr.
De vita rackarna låg fortfarande på 1,1
De röda hade stigit från 129 till 135
Är inlagd på nya prover på måndag igen,,ett jäkla springande
på labb=)))) Stammis*L*
1
Jag ska ju då fortfarande inte ge mej in bland folksamlingar &
inte sjuka/förkylda människor eller om dom bär på vetande
smitta...
Frågade oxå om Theo då som ska komma i morron...
1
Visst kan han komma MEN han får inte hosta på mej, vi får
inte kramas & ska vara på avstånd från varandra...
Hans pappa har ju varit förkyld i veckan & Theo kan ju ha
bacillerna & hans pappa sa ju själv i tisdags att det inte var bra
att Theo kom hit igår som planerat!
1
Hur lätt är det att INTE krama & pussa & kela på honom då?
Har inte sett honom på en vecka,,,,det finns ju inte på kartan!
Tänk om han kommer & mina värden sjunker & jag har sagt till
Theo att vi inte får röra vid varandra & Theo nu inte har någon
bacill men jag får åka in ändå....
Vem tar på sej det då?
Jo Theo,,han kommer ju anklaga sej själv & tro att det är hans
fel även om det inte är så...
Han funkar så den lille.
1
Så jag bestämde att det är bättre att vä'nta till Söndag & se,,
Har inte Theo blivit sjuk tills dess så e de ju lugnt!
Jag hade ju blivit lovad hjälp!
1
När jag pratade med Theo i kväll så berättade jag om hur det
är med läget för fadern...
1
Nu vet jag att jag leker med elden & kommer antagligen få skit
för att jag skriver detta på bloggen & antagligen "förlora" en
vän på FB!
Men detta är MIN blogg, MIN ventil & MIN syn av detta.
JAG är förbannad,lessen & besviken på människans empati!
1
Jag har INTE valt att få cancer,
Jag njuter INTE av att inte få träffa Theo utan mår skit,
Jag njuter INTE av att inte kunna gå utanför dörren till ett fik,
Jag njuter INTE av att vara trött!
Men jag tycker INTE synd om mej själv heller...blir bara lite
sur i mellanåt!
1
Svaret jag hade väntat mej var ju så klart att klart han får
vara här tills vi ser om Theo har smitta...
TRODDE JAG JA!!!!!!!!
1
Utan att gå in på ALLA smaskiga detaljer så kan jag tala om
att mina/våra & deras tänkaranda är INTE på samma nivå.
1
Förbannad, lessen blev jag & oerhört förvånad över hur stor
egoism kan vara hos vuxna människor, som dessutom
borde veta bättre...
Allt ögat ser är inte alltid det som stämmer..
1
Hade Robban betett sej så gentemot Theo så hade vårat
äktenskap inte blitt långvarigt...
Theo är INGEN bricka i ett spel!
Han ska inte behöva höra & se allt....
1
Sen stängde jag av mobilen för det brukar hagla sms efter..
Jo jag var så låg så jag bad Robban skicka ett sms om att
Theo lämnas som vanligt i morron...
Så det får bli som det blir helt enkelt!
1
Klart han får komma hit, vi löser det på nåt vis..
1
Våran underbara Anna räddaren i Theonöden..finns alltid
Theo får vara där & leka i helgen med Simon,,
Du vet väl om att du är värdefull !
1
Vad jag har lärt mej av detta återigen?
Jo,, de som lovas behövs inte hållas!!!!
Jag bestämde INTE reglerna nu!
1
Fast jag önskar att jag bara kunde ha cancern att fokusera på!!
Men jag får inte allt som önskas!!
1
Hejdåposs!

5 kommentarer:

  1. ja vad säger man...cancer är ju liksom inget som man "valt" att ha/få.
    jag kan TYCKA att du "bara" ska oroa dej över herr C....alla andra tycker jag ska "curla" så det går så smidigt för både din o theos skull....det viktigaste av allt är ju att du blir frisk och att Theo går så "oberörd"som möjligt genom det här....han ska ju aldrig behöva känna att han inte är välkommen där eller här utan vara som en liten glad fis så mkt som nånsin går....tänk om världen var/ människor var, liiite mer. ja empatiska (fast nån räddare i nöd är jag ju ej, jag utnyttjar ju situationen att få ett extra "barn" utan att behöva bli gravid o gå upp 40 kilo igen fniss fniss...
    hopppas nånstans i mitt hjärta att personerna det berör, INSER att cancer inte är ett virus, att den form av cancer du har, är aggressiv, och att cellgifter ÄR gifter för HELA kroppen dom attackerar både goda celler som onda...
    och att dom förstår allvaret i att det ska MKT TILL för att du INTE kan ta din son...han är ju faktiskt din medicin jue!

    hoppas han inte bär baciller, och här kan han husera hela helgen, för vi ska inget göra, sitta o glo på varandra i ögonen o dricka rötjut möjligtvis:) men det går ju göra även om ungarna leker*flabb*
    kram ostyrkekram!

    SvaraRadera
  2. Ja det här var ju inte vad du behövde precis... KRAM på dig Ankan.

    SvaraRadera
  3. Det är din blogg och här är du enväldig drottning! Det är synd att du ska behöva ta av krafter du behöver till annat för att stå på dig i sådana här frågor.

    Vi är många som tänker på dig...

    Kram från Pennelina

    SvaraRadera
  4. Vill bar säga att jag tänker på dej och skickar all styrka o kraft jag bara kan!
    kram

    SvaraRadera
  5. Såna där människor borde inte få av din energi. Men jag förstår det måste vara jobbigt eftersom Theo är inblandad. Tänker på dig massor och vilken bra artikel i inlägget nedan. Är övertygad om att du kommer att hoppa din bungy jump mycket snart :) Mr C svag och du är stark, kom ihåg det! Mycket mycket styrka till dig! Kram kram

    SvaraRadera