fredag 19 mars 2010

Nu vet jag varför fötterna växer....

1
Lite kul är det faktiskt att några känner igen mej från tidningen
1
Jag kan bara hoppas att det finns fler som läst artikeln som
vågar prata om det.
Har fått en del ideer om vad jag kan göra med min sjukdom för
även om den har fört med sej så oerhört mycket oro & rädsla
ja inte bara för mej utan många runt mej så har den för mej
gett mycket positivt oxå!
Någon tycker jag ska skriva en bok, någon tycker jag ska
använda min erfarenhet till att coacha andra...
1
Det sägs ju att i nöden prövas vännen & ja det stämmer så bra,
jag har "bara" tappat 1 men vunnit många andra.
Jag har även fått se den rätta sidan på några, se hur stor
egoismen är & hur lite ett lovat ord betyder!
1
Men nu är ribban satt & om inte jag blir respekterad eller min
sjukdom,,
Varför ska då jag/vi repektera?
Varför ska jag/vi då ställa upp?
När en person kan gnälla men inte stå upp & prata med mej,,då
är respekten oerhört liten för den personen...
Det finns sidor på detta hyfsat kända internet där det finns info
om min sjukdom...bara att läsa om inte orden går in!
1
Jag ska skaffa en bok & skriva av mej alla mina tankar tror jag!!
1
Min tillit är förändrad på vissa plan & min rädsla för att OM
det skulle hända mej något är STOR efter igår....
Ja inte för min skull då för jag är ju inte här då!
1
Ja det är massor av tankar som snurrar efter det som hände
igår, är glad att jag har masssa fina människor runt mej & ni
som är här....& min Robban,,pelaren i vått & torrt....
Lånar era tummar igen nu,,,så att Theo inte har med sej några
förkylningsbaciller så mina värden sjunker ännu mer för då blir
det kankse inläggning för min del!
Ligger ju på gränsen redan...
1
Var & hämtade mina ringar idag, åh vad jag har saknat dom =)
Ville sätta ihop dom, ja något annorlunda,,något JAG..
Är supernöjd med dom!
1
Hämtade Theo på dagis, han hade pratat av sej lite om
gårkvällen där & ja vad säga...det är ett underbart dagis vi har!
Han pratade lite med mej oxå, känns skönt att han vågar fråga
ikväll har han varit lete extra mammig...
1
Fm var vi hos Åsa,,,drack kaffe, tjata skit, skratta & vädra...
Tack för en trevlig fm,,trevligt som vanligt!
Theo var mammasugen så nån Simonlek bidde det inte idag...
kan ju tala om att någon armlängds avstånd har det INTE blivit
det går ju inte...
Har inget sagt till Theo heller,,bära eller brista helt enkelt!
1
R släppte av oss vid lekparken medans han for & handla till den
önskade fredagsmaten,,,Tacos...
1
Väl hemma så byggde Theo koja & vi käkade & lite spel hanns
med för att till slut så somna Theo & jag i soffan!!!!
1
Ler åt barns tänkande...
Alla Theos bulor han har fått åker ner i hans fötter för det är
dom som gör att hans fötter växer...
Det visste ni inte va?
Fick en tanke på alla vi skogalna,,,,akta oss för bulor så att
fötterna inte växer för mycket ....=))))
1
Vi syns väl i morrn va!!!
1
Hejdåposs!








4 kommentarer:

  1. Hmmmm.......fast jag tror att mina har växt iaf. utan att nåra bulor har trillat ner dit :o)

    Kram o go' helg med Theo

    SvaraRadera
  2. och simon blev vansinnig på pappa igår när pappa skulle skoja med lillen o låssas"luggade" honom i håret...VA GÖÖÖR DU jag kan ju tappa allt mitt HÅÅÅÅÅR kolla på AANKAN HON ÄR JU FLINTSKALLIG nu! jag är RÄÄDD OM MITT HÅÅR...

    ja, vad säger man. jag fick förklara för lillfis att det är medicinerna som gör att du tappade håret, att det inte varit nån o luggat dej:)

    men då blev det lurigt. för då sa han att men...hon är ju inte sjuk.
    jo med det är hon nog sa jag, men nu får hon starka mediciner mot det. '
    men då är det ju dom dumma medicinerna som gör henne sjuk då, säger lillfis förståndigt...

    inte lätt att förklara...
    när man tappar håret kan man DÖÖ säger han sen!
    så jag fick försöka leda bort alla tankar på död och elände och förklara så gott det går.
    men där ser man hur dom tänker dom små, mkt mkt mer än man tror!

    förstår att han är mammig nu Theofisen, för efter de bravaderna häromdagen, känns det nog tryggast hos mamma:(

    hör av dej sen puss o kramen!!!

    SvaraRadera
  3. Ja, naturligtvis är det så :-)

    Håller både tummarna och tåtummarna, som någon uttryckte det ;-)

    Kram från Pennelina

    SvaraRadera
  4. Hej söta.

    Har inte läst bloggar på ett tag då jag inte mått så bra. Men nu är jag tillbaka :)
    Blir så fruktansvärt irriterad när jag läser om folk som stjäl din energi som du behöver nu i din fight mot den där j-a MR C. Jag försöker skicka över lite styrka till dig så du klarar både din sjukdom och dom dumma människorna.

    Se till att bli bättre nu, det är en order! ;)

    *massa styrke kramar*

    SvaraRadera