lördag 20 mars 2010

Hemgjorda Bodycakes me krösamos...mumma de=9

Hemgjorda Bodycakes te medda me möe krösamos!!!!

Theo var inte sugen på att åka & leka nånstans idag men
leksugen så då fick kompisen komma hit...
Bacillerna är ju ev redan här & Theo kan ju inte vara inlåst!
Knoll & Tott har lekt & spelat men de sistnämnda i endast 40
minuter..de artar sej för grabbarna=))))

Min feber är ca 37,5 & börjar bli snorig..ja jag kan ju inte låta
bli Theo men de hade ni nog räknat ut=)
Orkar inte att anstränga mej för mycket..

Har haft trevligt kaffebesök idag & tack snälla för hjälpen med
Cajjo...

Fick ett erbjudande idag men nä det får jag nog tacka nej till...
Theo skulle inte få bo hos mej tills jag är frisk utan jag kunde
hämta honom när jag orkade nån gång imellanåt...
Öh nä,,var är missen?
Theo ÄR min medicin & hur skulle jag klara mej OM JAG
INTE fick träffa honom?
Jag skulle aldrig klara mej utan att få ha honom boende här,
det finns inte på min karta,,
Men vi tänker olika ibland.....
Fast jag håller ju på med hetsjakt oxå & sprider skit på nätet=))
( Är snart mitt heltidsjobb,,papparazzi,,om ni undrar mitt yrke)

Detta med låga värden & infektion i samband med cellgifter är
inget som jag hittat på, om inte jag missminner mej helt så är det
en ganska så vanlig biverkning när HELA kroppen fylls med gift.
Dom vita blodkropparna & röda blodplättarna är inte inställda
på att bara vara kassa så jag behöver avlastning på helger,
nu råkade det vara så bara...tur vi har annan hjälp!

Men om en människa vägrar att inse att jag inte har bestämt
hur denna sjukdom beter sej & inte själv bestämmer när jag
är trött & har låga värden & då är INTE jag människa att
förklara mer....
Orkar inte lägga mer energi på detta nu!!!!
Det går att söka på cellgifter på google oxå!

Nu är det bestämt...
Theo ska få klippa sitt hår!
Dax för mej att växa upp =((((((
Han vill så gärna ha en tuppkam, visst ska han få det även
om jag älskar hans röda fina svall men visst måste han få
känna sej fin oxå & ja han är ju så stor nu!!!
Han har väldigt tunnt hår men med lite skum & spray & hårfix
så ska det bli bra & sen har vi ju världens bästatse frisör!

Får se om det är bacillfritt där så kanske det blir av i veckan...

Nähä, nu kommer snart mina grabbar..dom har handlat
lördagsgodis i den lokala stora godisaffären & sen kört hem S..
Robban tog båda grabbarna & handla godis när jag inte bör=)))
Hoppas han hittar nåt även till mej,,
1
Ikväll får det bli Lördagsgott & godis med mina grabbar,,
familjen är fulltalig!!!!
1
Vad har ni hittet på för nåt i dag?
1
Hejdåposs!

6 kommentarer:

  1. Bodycakes? Du är kul! Och dina ringar är underbart fina!

    SvaraRadera
  2. som jag ser det, så handlar det ju om besvikelse, om att inte ha det där stödet som är så viktigt när man lider av en dödlig sjukdom! det enda du behöver höra, just i detta nu är:

    -vi fixar det!
    -klart vi ställer upp!
    -tat lugnt o vila!

    ändlöst gnabbande eller idiotiska vårdnadsförslag är inte av denna värld. INTE NU
    INTE MITT I EN CANCERBEHANDLING.

    jag tror helt enkelt inte att en del förstår allvaret i det hela. Det är en makaber sits du sitter i, och det är ett kämpande för dej att gå upp varenda förbannade dag och veta att "idag blir en kämpa mot biverkningar"dag om och om och om igen...tills i HÖST...

    alla tankar om-i-fall-att-vad-händer-då....

    det är INTE bara en fysisk sjukdom den där jävla Mr C sätter sig överallt...

    då är det MINSTA man kan begära är att kunna ha många vänner och anhöriga runt om kring som ställer upp. som inte kallt räknar med "egentid" eller att dom har annat inplanerat...
    DU kanske med hade ANNAT inplanerat innan Mr C invaderade din kropp och liv?!!

    till försvar är att jag tror inte de som inte vill ställa upp, och de som ifrågasätter, och de som undrar och vill få till en disskussion,
    förmodligen antingen A: är väldigt ointelligenta
    eller B: helt enkelt är livrädda för sjukdomen, och väljer att ignorera vad det handlar om och gör det till en "vilje-sak" för att slippa ta tag i sina egna känslor inför sjukdomen...??

    vad gäller smutskastning så anser inte jag att det är det alls så länge man håller sig till icke-namngivenhet och sin egen blogg...
    man kan välja om man vill läsa.
    och jag skulle bra gärna vilja veta om det var TVÄRTOM...
    hur vissa tänkt då..
    om dom hade tänkt sig att dom hade cancer.....
    skulle ett förslag som går ut på att ta i från dom deras barn, vara nåt som hade fått dom "gladare" då?!
    eller hur hade dom mått?!

    jag hoppas innerligt att ni löser det, att ni på någotvis kommer till någon punkt där ni kan vara överens och utgå från det,
    men för att göra det behöver man vara fullt införstådd med vad cancer och cellgifter innebär..
    du får väl ta med berörda till onkologen nästa gång så får doktorn förklara att det handlar om liv eller död och vad du egentligen gått igenom?!

    många kramar till dej, kämpa på, försök fokusera på att bara må bra, du har liksom inte råd att slösa ut dig på meningslösa bråk...

    kram kram

    SvaraRadera
  3. Oj idag har jag för första gången kaklat. La vitt kakel i köket, är inte riktigt klar, men snart. Sen har jag gjort våfflor och lagat mat! Men oj vad ont jag har i mina fingar o handleder, men det är det värt!

    Tänker på dig och skickar massa god energi! Tänker på dig i massor och saknar dig!

    Puss o kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det så att barn o barnbarn är medicin för kropp o själ.
    Jag försöker byta min bild på mej som bloggföljare men jag minns ju inte hur man gör. Nu kommer barnbarna in också. Dom är med sambon i sneckerboa o gör fågelholkar Kram

    SvaraRadera
  5. Hmmmm...konstigt. Ny bild här men den gamla i kvar i listan på bloggföljare.

    SvaraRadera
  6. hmm vad är det åh tjaffsa om från hans sida?? herregud !! det är ju klart man inte nekar att ta hand om sitt eget barn när barnets mamma behöver bli frisk åh inte få massa baciller som förstör kroppen. åh hihi robban är ju bra frisör så kan inte han fixa en sådan frisyr på lilla Theo?

    SvaraRadera