tisdag 2 mars 2010

Slimmad = sexig????

1
Jag är lycklig!
Jag har så många fina människor
omkring mej.
Ni alla gör mej så glad & stark!
Bara så ni vet det...
1
Attans vilken mysig stund hos Fru C, kaffe & massa tjat.
Ännu en härlig människa i mitt liv =)
Tack för i kväll!
1
För er som är Laktosintoleranta, jag testade denna idag & den är
verkligen kanongod,,ja ni andra kan ju så klart äta den med=)))
1
Magen kurrade till lite när jag kom hem så då fick det bli
pajrester ägglikörglass & vaniljsås..nyttigt-nä men gott=)
1
Idag när jag satt & kollade på tv så blev det reklam så klart
men denna hade jag inte sett innan.
I dagens läge ska ju det mesta handla om ideal, om hur man
SKA se ut.
Aldeles för långt ner i åldrarna blir barnen fullproppade med
att det ska bantas hit & dit, smal,brun & rynkfri...helst vid 70
års ålder med!
Inte konstigt att ätstörningar finns i låg ålder ..
1
Nåja denna reklam var för Zumba tror jag,,nåt dansgrejsimojs
men det var inte det jag hakade upp mej på utan det dom sa.
Om man gjorde detta så skulle man bli slimmad & sexig!
Jaha tänkte jag då...
Går det inte att vara sexig utan att vara slimmad?
Det bästa med att när man använt denna metod så,,attans
så smal dom blev,,,,
1
Det finns massor av sexiga människor , sitter inte det i
betraktaren ögon,, de går att vara sexig på så många sätt ju!
Jag är helt övertygad om att min man tycker jag är lika sexig
nu med mina 70 kg som om jag skulle väga 55 kg!
Allt är relativt!
Slimmad= sexig.....Inte sant, inte för mej iallafall!
1
Vad tycker ni?
1
Hejdåposs!

10 kommentarer:

  1. Givetvis sitter det i betraktarens ögon!
    Idealen, ger en felaktig bild, och leder med all sannolikhet till sneda självbilder, inte minst hos tonårstjejer och ungdomar....

    SvaraRadera
  2. oj oj nu gav du dej in i ett ämne som jag kan debattera om i timmar:)

    det är rent anskrämligt hur smal=sexig/snygg ska framhävas...när man tittar bakåt i tiden, kolla på Zorns kvinnor..hur snygg hade en Zorntavla med en spinkig tunn kvinna där revbenen syns när hon böjer sig fram för att känna på vattnet sett ut:))

    eller klänningarna på 1800talet som hade inbyggda puffar vid baken för att rumpan skulle vara stooor och höftena breda....

    dagens ideal, där man ska vara pinnsmal, helst nästan utan former (förutom fettbollarna fram då:)))
    är ju inget vidare vackert...
    läste Aftonbladet härom dagen, och där hade dom gjort en undersökning på vad män tänder på, och oavsett vikt, tände dom på FORMER...dvs smal som tjock, bara man hade former och inte dolde allt ien endastor svart tältaktig sak typ:)))

    intressant som attans. Jag tror på mångfald, en del är mer runda, och det passar dom utmärkt, medans andra är smala och passar i det..

    däremot en annan, som ja själv, som bara är mittemellan, som en köttbulle på ben typ...kunde allt zumba te att lite:)))))

    men skönheten sitter i betratarens öga:) vet att min kära sambo sa just det, när jag vägde 97 kilo: att - ja men så länge du har former:))

    personligheten betyder ju allt, du är ju både enbröstad och hårlös numera, men har väl aldrig varit snyggare, hade jag varit lagt åt det hållet hade du rykt med direkt:)))

    morron kram på dej!!!

    SvaraRadera
  3. Håller med dig fullt och fast! Marilyn Monroe var ju inte pinnasmal hon heller, men ack så sexig ;-)

    Kram på sig

    SvaraRadera
  4. Håller med dig.. Sexighet är ju inte heller bara kroppsligt, allt måste höra samman och det är ju som du säger betraktaren som avgör..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Jag får inte bli för smal för min man. Jo, han skulle tycka om mig då också, men jag förstår vad han menar. Jag tycker själv om att ha lite och hålla om ;-)

    Sexigheten sitter i laddningen mellan två personer och i personligheten, tycker i alla fall jag.

    Kramar från mig!

    SvaraRadera
  6. hej ankan
    jag säger som min bror
    Unga tjejer!
    2 kg brunkräm
    Extremt mycket mascara
    Ögonskuggor i 13 olika färger
    Läppglans
    Läpp krämer av olik slag
    Långt löshår
    Och en J*vla massa hårvård saker
    Och gärna lite botox och gärna silikon
    Helst anorexi ca 24 i midja
    Det resulterar ju till en J*vla plastdocka!!

    Med allt detta så är ju du inte du längre!
    Vart är alla normala?
    Skippa era fake(de) face!
    Enligt min mening så räcker det väl bara med lite grann?
    sådär lagom!
    Men tyvärr så lever vi ju och styrs i ett Sverige av media!
    Där allting visas med lång smala stor bystade kändisar
    Du är väl ingen kändis?
    Nej! Då behöver du väl inte se ut så heller?
    Men alla har ju rätt att se ut som dom vill.
    kram Eva västerås

    SvaraRadera
  7. Det var kanon att träffa dej och se dej så pigg trots allt,jag tänker på dej jämt och hoppas vi snart ses igen.Kram Fru C

    SvaraRadera
  8. Finns det något sexigare än en människa som trivs med sig själv, som har både självförtroende och självdistans? Som vågar bjuda på sig själv utan att vara rädd för vad folk ska tycka?

    Visst kan man se en bild på någon och tycka att denna är sexig, men det är inte alls säkert att det intrycket består om man träffar människan i fråga...


    Hos mig har det pirrat till i bäret både för långa och korta, runda och smala, mörka och blonda. Har de DET så kommer sexigheten på köpet.

    Men det är klart, inget är ju så sexigt som mörka kvinnor med snaggat hår! Eller hur? ;O)

    SvaraRadera
  9. jag är en ungdom och jag är skit snygg! OAVSÄTT vad andra säger så tycker JAG det och det är det enda som räknas! :D

    och det är bättre med 20 kg extra istället för 5 kg för lite!

    och du är snygg i allas ögon Ankan, klä på dig en svart sopsäck och se efter själv..INGEN kommer klaga =)

    Puss och kram från fian

    SvaraRadera
  10. Usch så idiotiska uttalanden. Faktiskt inte konstigt att barn redan i småskolan håller på med varandra o säger att "du är tjock". Det kan sätta spår i en liten hjärna. Så var det inte när jag var liten. Läääängeseeeeeen alltså. Då lekte vi o sket i hur vi såg ut.
    Såg aldrig på TV heller

    SvaraRadera