måndag 22 mars 2010

Sjuk Theo,,,,

1
En söndag i lugnets tecken,
Theo lekte en sväng med grannpojken som tittade över.
Sen for vi till Svärmor på fika,,det vankades våfflor & kaffe..
Theo var inte riktigt på topp & när endast 1 hjärta slank ner &
han gick & la sej i soffan så anade vi oråd,,,jodå stekhet!

Han somnade & det är INTE likt honom så det var bara till att
åka hem & ta tempen & bädda ner honom & alvedona..
Huvudvärk & 38,6 & kräktes 1 gång..
Lillemannen,,
1
Nu hoppas jag verkligen att detta inte påverkar mina värden, för
jag har ingen lust att vara inlagd nu när Theo är sjuk & Robban
får dra runt lasset..
I morron är det provtagning igen..
1
Hade tänkt att ta premiärturen idag men nä, batteriet är
tvärdött, trots laddning i natt så gick det inte runt ens!
Så i år är hon dyr i drift min Dagny..nytt batteri, service & nytt
bakdäck....nån som vill sponsra *L*...
Det fanns säkert en mening med att jag inte skulle ut & köra
idag ändå....

1
För övrigt så har min syster en undran...
9-12 April så kommer hon & hennes pojkvän hit till vetlanda &
funderade på om det finns någon som behöver massage.
Hon är utbildad massageterapeut så hon vet vad hon pysslar
med.
Minst 10 pers för att de ska vara lönt att dra med sej
massagebänken från Gbg.
Fundera på de & undrar ni något & vill boka en tid så kan ni
mejla henne ,,jag är bara mellanhanden=))

mari_arthursson@hotmail.com
1
Undra om jag kanske ska sova lite..
Har kommit i en drömperiod nu,, massa drömmar & mest
mardrömmar, hoppas på att det inte är sanndrömmar bara!
1
Hur var eran söndag då?
1
Hejdåposs!

5 kommentarer:

  1. själv hade jag en lat-söndag:) gjorde inget direkt allvarligt..vaknade 04.15 på morgonen o kunde inte somna om..lika bra att gå upp o dricka sej lite kaffe:)

    sen var jag hos hästar o sen blev jag trött:)

    skönt med sådana dagar med ibland...håller alla tummar o tår att du inte åker på nåt nu, det vore ju ajabajja!

    kram på dej o hör av dej när du tagit prover!

    SvaraRadera
  2. Här var det full fräs i helgen.Hoppas nu att dina värden är bra o att du håller dej frisk. Kram

    SvaraRadera
  3. Lilla Theo.. Hoppas han har frisknat till och att du slipper bli sjuk..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Här var det först fysisk energikris och sedan ett flera timmar långt strömavbrott. En riktig höjdare dock, om man jämför med dem som har det värre :-)

    Kramar till dig och de dina!

    SvaraRadera
  5. Jag tror att mardrömmar kommer mycket från oro. Hjärnan bearbetar det som ligger kvar och skräpar.
    Har ingen aning om vad drömmarna betyder när någon dör men det kanske kan vara att man är orolig att man inte kan skydda den personen så drömmer man så? Det är bara en gissning.

    Drick lite pepparmint te innan du sover och om du har en sån där värmeljus grej där man kan värma doft olja så är lavendel lugnande. Tror även att det hjälper att spela upp positiva "filmer" i sitt huvud innan man ska sova men tyvärr kan det vara svårt. Speciellt om man är orolig :P

    Hoppas du får sova gott!
    *stor kramen*

    SvaraRadera