tisdag 19 augusti 2014

Ökad Tamoxifen & dipp ..

Det känns inte så längesen vi firade att Theo fick
sommarlov,,
Vad hände med tiden?
I går började skolan & min lille kille började 4:an.
 
Som tur så hade dagen varit bättre än han hade tänkt.
Vår 4:e klassare...
 
Efter att jag varit med en liten stund i skolan, sett nya
fröken & sett flaggan hissas så begav jag mej till Eksjö.
En koll hos Bröstkirurgen av mina blåmärken.
 
Jag ser ju ut som en palett imellanåt !

 
Besöket gjorde mej både glad & lessen, grubblare som
jag är så lär de ju ta ett tag innan jag vet vad jag känner.
 
Det kan vara en sen biverkning av mina Tamoxifen så nu
ska jag sluta med dom i 6 veckor för att se om dom är
kompartibla med mina blåmärken, är det inte så ..
Att ta ett uppehåll är inte farligt bara jag börjar sen igen.
 
Då har jag förmodligen lätt för att få blåmärken helt enkelt
vissa människor har ju det & mina prover såg ju bra ut.
 
Blodvärde 134 (ska ligga mellan 117-153)
2013 hade jag 118 så det är ju bra.
Röda blodkroppar 4,50
Vita blodkroppar 5,6
Trombocyter 222 (ska ligga mellan 165-387)
PK 1,0 (ska ligga mellan 0,9-1,2)
Apt tid 26 ( ska ligga mellan 24-33)
 
Dom tog även D vitamin prov så det får jag väl svar
på snart hoppas jag.
 
Han kollade efter knölar & frågade en del om
strålning & cellgifter.
Allt såg fint ut & inga misstänkta knölar fann han.
 
Han förlängde mina Tamoxifen till 10 år...
dvs att jag ska tugga dom i 6 år till...
Ja å då kom ju min fråga till friskförklaringen iom att han
förlängde tabletterna.
 
Jag hade ju tänkt att ha en friskförklaringsfest om ca 1 år.
 
Nu är de så att jag kommer aldrig bli friskförklarad
pga att cancer är en kronisk sjukdom  ja då vill han helt
enkelt inte friskförklara någon !
 
Kan tala om att rullgardinen gick ner lite, ja ni fattar
ju säkert att jag sett fram mot att bli friskförklarad!
 
Vem gör inte det lixom ?
 
Men om jag nu ska se det positivy så är det ju så att så länge
jag är "sjuk" så är jag ju också under vårdens vingar &
det känns ju tryggt med denna skitsjukdom..
Men som sagt,,grubblare som jag är så måste jag
smälta denna motgång lite =)..
Är ju sån jag är !
 
Fick tipset om att börja inta Rosenrot av en vän...
 
Rosenrot (Rhodiola rosea L.) är en ört som tillhör
familjen fetbladsväxter och förekommer särskilt i Asien.
Rosenrotens rötter doftar rosor varför den har fått sitt namn.
Rosenrot har en lång traditionell användning och påverkar
inte någon enskild funktion i kroppen,
utan verkar istället skonsamt.
Rosenrot kan bidra till en normal psykologisk funktion
och kan även fungera som antioxidant och skydda cellerna
mot oxidativ stress.
Rosenrot har även en adaptogen effekt vilket betyder
att den hjälper kroppen att hjälpa sig själv, genom att
inte försöka påverkas av negativa faktorer som exempelvis stress.

Fördelar
+ Bidrar till en normal psykologisk funktion
+ Skyddar cellerna mot oxidativ stress
+ Verkar skonsamt
TopFormula Rosenrot är producerad av ett högkvalitativt
extrakt och tabletten är lätt att svälja. 
Rosenrot är lämplig i perioder med mental ansträngning:
i arbetet, vid studier eller när du behöver vara extra fokuserad.
Effekten märks redan 30 – 40 minuter efter intag.
När en person intar kosttillskott är det alltid viktigt att
komma ihåg att många faktorer påverkar hälsan
och välbefinnandet.
Det är därför alltid att rekommendera att kosttillskott
kombineras med en näringsriktig kost,
 motion och en i övrigt hälsosam livsstil.
 
 
Tycker det är väl värt att prova för mej, jag behöver
komma igång socialt, känna mej mer fokuserad,
minnet,,jag glömmer ju mer än lovligt.
Minska min oro & panikångerst.
Bli en fokuserad & bättre mamma , fru & vän.
 
Om jag gör detta så kanske jag kan landa i mej själv &
hitta mej själv igen istället för att yra runt & leta
efter någon som jag faktiskt inte vet vem det är
jag letar efter...
Slippa getingboet helt enkelt..
Finna trygghet.
 
Hihihihi min vän sa att det finns en biverkning..
Ökad sexlust
Hahahahahahaha är det en biverkning tänker jag ????
 
Som vanligt blir jag glad av era kommentarer &
tankar.
Skriv dom här inne & inte på FB för jag hittar inte gamla
inlägg på FB o älskar att gå tillbaka & läsa.
 
Hejdåposs!
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar