torsdag 10 september 2009

Vik hädan du äckliga bananfluga,,,,

1



1
Visst e dom ÄCKLIGA!!!!
Dom bor i vårat kök,,,jag har inte hittat var dom har behagat att
ytgå ifrån.
Inga sopor eller annat klägg vad jag kan hitta men se dom bor
där i allafall..dom små äcklena..
OM någon har en bra metod mot bananflugor så tipsa mej mer än
gärna,,,dödar & dödar men dom bara är där, inte hundratal men några
,jag gillar dom inte & det är ju inte direkt så att dom betalar hyra
här inte =)))
1
Hämtat Theo på dagis,,han tycker snart att han är redo för att ta bort stödhjulen så det får nog bli nästa gång han komer hit." Dumpade" av honom hos sin kompis på vägen hem,,de var så leksugna..hanen hämtar han sen efter jobbet & pizzainköpet=)

1

Ja just de,,,vi fastnade ju för filmen "Män som hatar kvinnor".Nu är biobiljett bokad till uppföljaren..ser fram mot det..

Tack Cina för dina snälla ord,,är kul att ni där ute tycker om att läsa
om en Ankas tankar & funderingar i min vardag..
1
Nu ska jag nog dra mej till tvätten & sen hänga lås på godisskåpet för
NU vill jag ha massor av godis,,,,men nä inte nu när jag varit så duktig,,
vågen sa faktiskt -3,5 kg...
Blev bjudna på fika hos Svärmor i morron med,,spättekaka,,vet inte
vad det är men det får jag se i morron...
1
Ha en förträfflig em & kväll allahopa för det ska jag ha,,,
intensiv mysa med Theo & Hanen..
1
Hejdåposs!

12 kommentarer:

  1. Ingen aning hur man utrotar flugorna.Det är nog bara att fortsätta att slå ihjäl,kan jag tänka.Men du kanske kan hjälpa mej med ett problem istället.Har bytt blogg IGEN!Tillbaka t blogspot.cinaseo. Har sett att du kan så mycket,specialfunktioner å grejer. Men,hur fasiken får jag bort de attans verktygen som syns vid varje gadget,i sidospalten??!

    SvaraRadera
  2. Ehh... Fick bort dom sen.Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har ett tips mot de små äckliga krabaterna... Ta en kopp och blanda en del ättika, en del sirap och några droppar diskmedel och ställ på diskbänken (det luktar inte direkt Chanel NO:5 men hellre det än flugor). Det fungerade här iaf. Men nu är ättikan slut, så nu surrar det som bara den i köket :-/

    SvaraRadera
  4. Brukar ta lite saft i en äggkopp och sedan en liten droppe diskmedel i..då försvinner ytspänningen och de små bastarderna försvinner snabbt och lätt!

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Flugorna bor i avloppet i diskbänken,lite kaustiksoda eller nåt annat starkt kanske.Kram Fru C

    SvaraRadera
  6. ja du har fått braiga tips, och säkert bor dom i avloppet, ta en genomkörare där så försvinner dom nog bara pang!

    hoppas du haft en bra dag!
    kramis på dej lilla anka

    SvaraRadera
  7. jag har helvetet här hemma oxå.. jag har för mig att dem inte bara bor i avlopp utan i allt som lever, tex blomjord, matrester .. name it.. stora kramen! Underbart att du mår bättre, de är du värd.. puss o kram

    SvaraRadera
  8. Ställ ett glas med rödvin framme.. det har jag och där trivs de där hemska odjuren som invaderar köket på hösten.. de får ett sista rus och sen drunknar dom....rätt åt dom...

    Kramen

    (Bergatrollet)

    SvaraRadera
  9. Tack för alla råden,,ska testa & se om det funkar även här =)))

    SvaraRadera
  10. *läser alla råd och memorerar*

    Nu jäklar skall det bli krig härhemma också!!

    Ha en trevlig dag!! :-)

    SvaraRadera
  11. Fasiken att man inte är hemma i skrivande stund...har ett "Recept mot bananflugor" hemma i Smauland, som VERKLIGEN funkar, man blandar i en burk som man gör ett ingångshål i locket. OCh blandningen är vatten, nå´n droppe diskmedel(för densiteten tror jag), vinäger och honung...först händer ingenting....sen kommer dom i flock och DÖR...I promise!

    SvaraRadera