söndag 6 september 2009

Jordgubbsmuffins a la Theo,,,

1
En redi slöardag i Ankboet...Hanen har jobbat & Theo & jag har
knappt gjort något vettigt =)
Byggt med lego & druckit kaffe & kollat film men även det blir trist i
längden!
Tänkte baka med grabben men vad bakas med en vinge?
Jo muffins för det kan Theo fixa i stort sett själv..
Sagt & gjort..

1
Den glade bagaren,,,
1
Han mätte & hällde & smakade av smeten för glatta livet, det enda
jag behövde göra var att vispa till det sista...
Jordgubbsmuffins blev resultatet =)
1
Jag har pendlat feber i helgen, vet inte om det är ok för såret.
Då jag är en lågtempare i "normala" fall så är 38 grader mycket för
mej.
Får ringa upp i morron & kolla av läget,,hmmm kanske är
svininfluensam & jag får en klöv till slut *ASG*
Ska försöka linda om bandaget sen för det har flyttat sej ca 1,5 cm
så det är ganska korvigt i handen nu..
Tur att det finns Ipren & Alvedon.
1
Även en snabbvisit av Fru C (saknar dej,,ses snart) & Farbror Conny
alltid lika trevligt.
1
Så nu är det söndagkväll & hanen har handlat lite &
matlagningsskivan har åkt på!
Jag är förvisad från köket återigen,ett ganska trevligt söndagsnöje
får se vad han ska hitta på för gott i kväll till oss =)
Jag kan definitivt leva med detta!
Som "Söstra mi" sa,,,det är dags att vänja dej ...
Mmm men ack så svårt när det är nytt i livet!
1
ATT BARA VARA
Jag finns där i din närhet
låter dig bara vara
Jag ställer inga onödiga frågor
Jag låter dig få finnas till
1
Vi behöver inte alltid prata
min förståelse finns ändå där för dig
Låter dig bara få vara
och ger dej en kram när du vill
-stulet/ändrat, men menar det
1
Älskar dig tjejen,mer än du tror
Skärma inte av dig för mycket bara
vill vara en del av både ditt och Theo´s liv.
Våga lita på mig/ Din Hane...Puss
1
Denna fick jag av min Hane för ett x antal månader sen & ville dela
med mej.
1
Ha en kanonkväll alla där ute,,,jag ska bara njuta nu resten av kvällen.
1
Hejdåposs!


5 kommentarer:

  1. Vad fint skrivet av din Hane....blir rörd med tårar...det är inte alla som kan uttala sina känslor så fint...vad du måste känna en massa värme i ditt hjärta =)
    Kram Millan

    SvaraRadera
  2. åå vilken kille..
    Bra killar som han växer inte på träd, speciellt inte en sådan kille som kan skriva sina känslor med ord.

    Blev muffisen goda? hade själv tänkt baka muffins med hallon, men bidde inget. Ska vi ta en fika nu i veckan? Kram Jennie

    SvaraRadera
  3. uh så fint skrivet!!! ja kanske lånar jag bilen din om det krisar här. han som ska köpe vår, ska vi möta i jönköping i morrn, men innan köpet är genomfört så ropar jag inte hej.....
    fika i veckan??????? kram

    SvaraRadera
  4. Saknar dej också måste ta en träff snart.Vilken fin dikt,kul att du träffade din man till slut.Kram Fru C

    SvaraRadera