onsdag 30 september 2009

Cajjo hos doktorn,,,

1
Haft en trevlig fm med Blomman i dag på stan, gått i affärer & varit
jätteduktiga även om vi inte var på topp så genomförde vi det =)
Hittade strumpor & en skiva med berättelser av Beppe Wolgers till
Theo.
Jag är ju av denna människa så jag samlar julklappar &
födelsedagspresenter året om, rea är bra =)
1
Min mobil hade inte kommit med posten ännu när vi var inne men
i morron så jäklar i min lilla låda så ska den få bo i Anknästet =)
Väl hemma så blev det kaffe & slapp i soffan jag & Cajjo!
1
Långpromenad med Cajjo var på planen men när vi kom ut & mötte
Hanen som vart i Sävsjö skyttecenter med jobbet & vunnit
guldmedalj!
(verkade kul där, få prova olika skyttegrejor,,vill oxå prova det nån dag)
Han såg att Cajjos ena öga var inte som det skulle & nä de var det
inte..fick så dåligt samvete för att jag inte varit uppmärksammad
på hans öga !!!
Det var rött & svullet & han tittade liksom upp in i huvudet,,
ja svårt att förklara,,
Det var bara att ringa Växjö Djursjukhus & åka in med Cajjo,,
dom enda som Hanen litar på för Cajjo.
Han var så cool hela tiden, lugn & sansad & ja jätteduktig trots alla
dofter som finns inne på en sån byggnad men så var det en bra
veterinär oxå,,han lät Cajjo få bestämma kontakten!
Det konstaterades att Cajjo som är en ståtlig herre på 10 år börjar
få grå starr men det är åldern men varför det var som det var nu
visste han inte riktigt,,
Hornhinnan var inte skadad men hålla extra koll på skav &
pupillminskning för då blir det till att åka igen!
Behövde inte söva honom iallafall & de var ju gott.
Droppade bedövningsmedel i ögat & kollades igenom så nu är det
kortisonsalva ca 1 vecka 3 ggr/dag men cool som han är så får vi
göra det utan problem...lilla älskade Cajjo!
Som ni förstår så var Hanen orolig,,det är ju hans bebis!
1
Cajjo i sin strut!
1
Struten han fick var inge bra, han skar sej på underläppen så det
blödde så den har vi plockat av nu,,så går det ju inte att ha det!
Får hålla extra koll på honom istället nu.
Så nu sover & snarkar han gott i sin soffa=)
Ja denna eftermiddag/kväll blev ju inte som andra kvällar men är så
glad att det gick bra med Cajjo!
1
Passar på att grattulera Manne med,40 år, fullvärdig Inkslingers &
mckort,,,,
1
Så nu är det snart dax för sängen för mej,,hanen har målat mitt hår
& jag trånar efter,,,,,SPA!!!!!
Näst sista helgen i november ska vi i klubben åka på lyxspa med
massa mat,goer frukost& behandlingar i en hel helg,,,,,,
7 brudar på ett spa i Varberg,,
Ja det är som balsam för själen,,åh vad jag ska ladda för det är precis
vad jag behöver just nu!!!!!
1
Hejdåposs!


2 kommentarer:

  1. ja men växjö djursjukhus har jag alltid åkt med mina djur till med! dom är jätte seriösa och kanonduktiga där, så det är värt resan jämfört med vad vi har här hemma...

    håll koll på ögat bara o pussa cajjo från mej:-)

    SvaraRadera
  2. usch så blödig jag är när det gäller hundar, sitter och torkar tårar typ för jag vet hur hemskt jobbigt det är, man föreställer sig alltid det värsta, lite lös i magen då är det magopertion och avlivning näst tänker jag. Hemskt, usch. Hälsa bästa sovkompis cajjo med puss från mej :) Puss o kram

    SvaraRadera