onsdag 4 februari 2009

Yxi,kaksi,kolmi,,eller inte *L*

I natt har jag sovit väldigt konstigt, har drömt en massa som jag inte
minns men det är lite mycket tankar just nu som ska komma på rätt
spår.
Pratade med min Snorska igår & om jag hade kunnat Finska så kankse
det hade funnits jobb i Jönköping...en hake...jag kan inte Finska =)
Antagligen hade jag bearbetat det i natt för nån gång under
nattimmarna vaknade hanen då jag högt & tydligt hade talat om att
-Det är väl bäst jag börjar tala Finska då!

Hostan är bättre men inte bra.


Har suttit i telefon idag, försökt nå arbetsförmedlingen & det är ju
inte det lättaste precis inte här i V iallafall men fick tag på den högre
orten till slut så nu vet jag hur jag ska göra när den dagen kommer.
Har ju glömt sist jag var arbetslös var för ca 10 år sen.

Är det inte galet,,jag har inte valt själv att vara arbetslös men
ändå "straffas "jag med 7 arbetsdagars karens,,sjukt tycker ju jag då.
Sen om jag ska hanka mej fram som timvik (gör ju allt för jobb) då
är man bara berättigad till 75 dagar stämpling....istället för 300!
Varför ska man överhuvudtaget då försöka få jobb?
Det är ju oftast inte så att man kan klara sej på timvik om man inte
har en himla tur.
Vad jag då klarar mej på är att jag är ensam med min son, då finns
det en garantihjälp!
Det är ju så att det finns ju andra människor i våran värld som inte
har barn men kankse lån, häst, hund ja annat som kostar.
På riktigt vart är det på väg!

Nu väntar jag på att KOMVUX ska ringa upp mej, jag vill börja plugga
behöver en utbildning...
Som snorkan sa..du kan ju bli svan när du blir stor.....*L*

Håll tummarna, bilkoll ikväll igen..

Hejdåposs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar