lördag 5 april 2014

Känslofull vecka..

Denna veckan har varit full..
Full av känslor, det har verkligen varit alla känslorna
på en & samma gång !
 
Jag har tagit ett beslut som jag är stolt över, jag har fått
sagt till mej så många gånger att jag ska tänka på
mej  för det är jag som är viktig för mej & min framtid.
Är inte jag i fas så blir min omgivning i ofas &
de blir inte bra för någon.
 
Efter en måndag där jag kände mej oerhört trampad
på & ett stort steg på min integritet..
Jag är jag & det finns en anledning till att jag är den
som jag är idag...
Efter noga tankar & diskussioner så har jag valt att
ta en paus från min gruppverksamhet.
Jag kommer inte att kunna vara jag & det ska inte
ta mer energi än det ger..
Känner mej stolt att jag tänker på mej !
 
Å även att jag kände mej inträngd i ett hörn så skötte
jag mej galant,,,,
Gick ut & andades iställetför att säga nåt jag inte bör =)
 
Tisdagen blev inget jobb, jag var totalt full av getingbo
Å då går det inte att koncentrera mej.
 
Theo & jag lyxade med en glass i vårsolen.
 
Fick ett najsigt brev om min inkomst i veckan
 
Rik eller rik?
 
Detta satte mej i kaos.
Inte ens 5000 kr / månad..det räcker inte ens till hyran.
 
Hur tänkte dom där då?
Det är inte mänskligt.
 
För att inte oroa mej så mycket som jag kan i onödan
så ringde jag upp min underbara handledare på Fsk.
 
Detta brevet är det som dom inte gillar för facket har
inte sagt sitt ännu i mitt fall, detta är lägsta nivå
i ersättning om jag inte har akassa.
Nu har jag akassa så förhoppningsvis så kommer det
ett brev till med en högre summa på.
Sen börjar detta att gälla i slutet av Juni så jag undrar...
 
Varför ska dom oroa redan oroade själar?
Inte fasiken läker man om det ska finnas hinder hela tiden?
 
Galet är det!
 
Så håll nu tummarna att jag får nån krona mer.
 
Idag har Theo en kompis på lek & övernattning, de
är så fina ihop inget tjafs utan ger & tar..
Jag har tvättat & hängt ut , det är vår minsann!
 
Ikväll blir det Gladiatorerna & tacos i Ankboet.
 
Vad får du för lördagsmys?
 
Hejdåposs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar