måndag 5 oktober 2015

Jag är här nu...

Ja då har jag landat på Lydiagården i Höör.

Är glad att jag valde tåg ist för mc eller bil för gu så gutt att inte
behöva tänka på vart jag ska åka nånstans eller köra vilse &
hamna på ett helt annat ställe =)

Familjen följde med till tåget för hejdå...
Tror det var jobbigast för mej =)
Jag & mina fina grabbar.

Hade lite över 1 h i Höör innan taxin kom & tog oss till Lydiagården.

En del tittade lite på mej när jag slog ner röven på backen vid en solig vägg
utanför stationen med min kaffetermos & virkning...
Hoppas på att få en liten stund på fredag innan tåget hem för det
låg en mysaffär tvärsöver men plingplong som jag gillar.
Gick ingen nöd på mej inte.

Fick dock lite Theoabstinens då det kom ett gäng ungar i hans ålder 
& kickbikestrixade bredvid mej.

Taxi med 4 andra kvinnor, inskrivning & java.

Det verkar hitintills som en bra grupp men de flesta har precis slutat 
behandlingarna så jag är väl den som varit sjuk längst.
Ja eller har fastnat =)
Fast jag är väldigt glad att jag inte gjort detta tidigare för då tror jag 
inte att jag tagit in det.

Efter javan så fick vi våra rum, namnbricka & info
Undrar hur många namn jag kan på fredag ?

Här ska jag campera de närmaste dagarna, lila soffa & lila matta
tänk att dom visste jag gillade det...

Maten bestod av en rotfruktsoppa med kalv & hembakt bröd
vi unnade oss ett glas rött för att fira...
Lär inte bli en vana med 55 kr glaset smålänning som jag är =)

Kvällen satt vi i allrummet & tjatade lite, kollade runt i huset.
Ska ta mej ut senare idag & kolla in ägorna för det är vackert &
rogivande här.

Har väl sovit så där, märkligt att jag kan sakna ljudet av Pixie som
krafsar på rutan för att komma in, Robbans snarkande & Theo
som kommer tassande på natten.
Sovit som en kratta med nya ljud, frysigt men de är väl så.

Vaknade aldeles för tidigt & tassade ut för att se om det fanns nåt
java klart men tji fick jag..som tur så hade jag lite kvar efter resan
igår förvisso mer kallt än ljummet men fick ju stilla den mesta
abstinensen..
Man tager vad man haver.
07.15 finns det kaffe klart har jag fått reda på nu =)
Viktiga detaljer....

Så nu har frukosten trillat ner & jag väntar på skötersesamtal.

Om jag vill så är schemat späckat ska verkligen försöka ta tillvara
på det som erbjuds här.
Nyttiga föreläsningar, skapande & friskvård.

Så nu får jag se vad dagen erbjuder mej.

Hejdåposs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar