söndag 29 juni 2008

Fästingen August....

Long time ,,,,,ja så var det detta med tiden IGEN!!!
Bara inse fakta den räcker inte till.
Veckan som var var väldigt full av ja allt möjligt..

I tisdags var mamma & jag på pappas grav med en blomma &
många tankar, var även ute i vårat gamla hus & tittade en sväng.
Det känns ju att det inte är vårat längre men nu kan ju även mina
ögon förstå att det var bra att mamma inte bor där, det är ju
massor att göra.
Men ändå är det mitt älskade Furufors!!
I Torsdags kl 19,17 var det årsdagen av pappas bortgång,,
tiden går så fort, minns dagen som igår när allt hände,
nästan varje detalj sitter på näthinnan men sen måste jag ju förstå
att det var bäst för pappa att somna in men känns ändå tufft.
Saknar honom så pass!

Ödets ironi,,att besöka samma lasarett samma dag fast 1 år senare
Theo vart skitig under ögat så när det var läggdax & tandborstning
så vi tog ju en tvätt aven i ansiktet. Smutsen gick inte bort!!
Veronica kom & tittade & ja vi konstaterade att,,,jo de var det,,,,,,,
EN FÄSTING SATT PÅ ÖGONLOCKSKANTEN!!!!!!!!!
Vad i helskotta gjorde den där då?
Tänk er undre ögonkanten mitt bland ögonfransarna,,,
ja där satt den otäcka krypet.
Theo var ju lugn ändå & vi var hyfsatcoola oxå.
Försökte få bort den med fästingpennan men den vart för liten,
gick inte att greppa den!
Jaha vad gör jag då?
Ringde faktiskt akuten & pratade med dom, vi fick komma in om vi
ville sa syster Pia, kunde även avvakta till morgonen efter men det
kändes väl inte så där tyckte jag.
Efter rådfrågning & prat så bestämde vi oss för att åka in.
Theo hade lite svårt att komma ihåg fästing så jag frågade om den
hade nåt namn,,,,Japp den heter August sa Theo.
Fästingen August!!
När vi var där inne så var han så duktig min lille pöjk, inte ett ljud
av rädsla eller otäckhet, när doktorn frågade när August kom till
Theos öga så svarade han galant på det.
Syster Pia plockade bort fästingen August med en pincett galant.
Vilken tur att det finns såna som syster Pia!
August fick följa med hem i en tejp & Theo hade stolt fått välja 4
klistermärken med bamse & hans vänner på.
Sen var vi hungriga & käkade mat & åkte hem & sov!

Idag har jag vinkat av Theo ,,,blödig jag är då!!!
Han ska vara borta hos moster i Göteborg tills på onsdag på
semester men usch vad jobbigt det var & vinka av honom på tåget,,,
hans första tågresa men det hade gått bra sa moster.
Dom hade ju fika med sej & Theo var helt exalterad,,,,
de hade varit roligt att åka tåg & buss.


Hejdåposs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar