lördag 21 januari 2012

Nostalgi i förrådet=)

Nu kommer det snö igen,halt & röset är de så det
är skönt att få vara inomhus i värmen,ett glas vin.
Theo framför Ps2,Robban spelar gitarr & jag här.
Kanske låter osocialt men det är egentid för oss.
Till Gladiatorerna ikväll blir det Lasagnette & mys.
Vad gör ni en kväll som denna?

Världens största grattis till mitt älskade Cillaben,hon
tog examen igår så nu är hon sjuksköterska.
jag är stolt över dej min vän.
Heltidsarbetande man,du har fött två barn,hus & djur.
Du klarade det ju galant.
Du är mitt bästa Ben...de vet du va!
Jag föll för reklamen.
Var bara tvungen att testa den på våran äckliga
påtvingade duschcarbin(har jag sagt att jag ogillar den?)
Skummade på väggarna & lät det dra som det stog,
jovisst rann det av en del sket men kanske inte så
mycket som jag förväntat mej utifrån reklamen.
Så,,nä jag kommer inte köpa den igen,,,såpa är
bra skit!

Idag var vi hos svärmor & rensade förråd,kan ju
tänkas att vara en dålig ide att ta med mej på en
förrådsrensning *fniss*.
Det är så mycket saker som är bra & ha ju!
Min svärmor är likadan men vi fick ihop 2 bilar mede
skräp till tippen,,duktigt tycker jag.
Endast två kartonger till Ankboet,ja då var det en
del av Robbans gamla grejor faktiskt.
Inte bara jag som drog hem saker...
Fynd
Jag hittade 2 par skor,1 handduk,1 örngott,
symaskinsnålar,2 ljusfat.
Nostalgi.
Theo fick denna av svärmor,nu snackar vi
NOSTALGI!
Kommer ni ihåg?
Vilket minne har ni av denna?

Jag minns den från min mammas jobb,hon arbetade
på ett boende för ungdommar som hamnat snett
av div olika anledningar. Vi fick följa med dit ibland
när hon jobbade.
Kommer ihåg känslan ,det var mysigt där.
Det hade en egen lukt det huset & mjukt golv!
I matsalen fanns ett hörnskåp med leksaker & där var
denna leksak.
Vi fick turas om jag & Mari att titta i den.
Härliga minnen....

Theo fick även ett påa Gustavtofflor,jag lånade dom
& lekte kurragömma med mina grabbar...
Inte en chans att dom hittade mej *L*

Hittar ni mej?

Hejdåposs!

2 kommentarer:

  1. Åh vilka fynd du verkar ha gjort. :)

    SvaraRadera
  2. Tss du är ju för rolig! Nä du syns verkligen inte :D

    SvaraRadera