onsdag 25 januari 2012

Oljor..

Jag visste ju egentligen om det innan men hade glömt
lite..förvånade??
Barnoljor är inge bra det är mineraloljor i som gör
att porerna blir tilltäppta på barnen.
Finns underbar mandelojla att inköpa,,kanske på
hälsokost.
Annars är ju olivolja bra skit!
Mari berättade detta för mej för flera år sen & när
vi pratade om detta på kursen så kom jag ju på att
jag var ju faktiskt duktig & gjorde egna oljor ett tag.
I går testade ja igen.
Homemade.
Mina favoriter.

Kruxet är ju just detta med minnet då!

Jag vill ju då att det ska dofta lite för om jag ska
vara så duktig så jag inte ska lägga mineraloljor på
min hud så känns det ju sådär att spruta på doftande
alkohol på huden till vardags.
Enl mitt tycke så hällde jag i en hel del droppar i
flaskan men ej så mycket doft.
Oljorna är eteriska men undrar om jag kan hälla
i tills det är en lagom doft för mej eller kan det bli för
mycket av det goda även där?
Kommer inte ihåg hur jag gjorde sist jue=/
Tänkte mej att smörja in theo med Lavendel på
kvällen för mera ro.
Råd om blandningar mottages
gärna.

Våra katter är lite smått galna i mattor,har haft dom
borta en stund & la på dom idag igen,,
Ha ha ha ha genast så blev det leksaken..
Är hon inte söt våran Bella.
Mattkamp..

Idag är en frusen dag men längtar till mina nålar
(akupunktur) kl 13,,,njuta & vila.

Hejdåposs!

1 kommentar:

  1. Men du.. Kolla i örtboken du fick av mig. Jag har helt för mig att de står där i. Man skulle inte kunna få köpa en flaska lavendelolja av fru och kanske lite myskolja ;) ?

    Så söt hon är Bella!

    SvaraRadera