fredag 11 oktober 2013

-Mamma, då måste du lyssna bättre....

Denna veckan har det inte blivit möe gjort, inte mer
än kurerat mej själv dvs SOVA.
Jag har sovit i stort sett hela dagarna tills Theo har
kommit hem från skolan, jag & Pixie har trynat
oss i sängen.
Idag var jag hos kuratorn för sista gången på ett tag
& handlade lite sen snabbt in i mitt bo igen =))))
 
Är väldans skönt att Ågren inte hakade på efter lördagen
han har ju en förmåga att hänga på annars men så skönt
att slippa....
Hade ju ioför sej bestämt mej sen innan att jag ska sluta
med att ha ågren efter att jag varit ute & partat & pratat
jag är ju jag & det är svårt att ändra mej...mera !
 
Tankens kraft!!!
 
Theo & jag hade ett samtal förra veckan.
Något som jag älskar med barn är att deras sinne är så
rent, dom kan ta emot så mycket.
 
Jag är medial & kan känna av dess närhet men har inte
förmågan att prata med dom.
Theo har sedan han var liten varit medial & jag har
hört honom prata & när han var liten även lekt med dom.
 
Theo frågade mej om jag kunde prata med dom döda
Förklarade för honom att jag endast kan känna av
att det är någon/något runtikring oss & tyvärr inte lärt
mej att prata med dom ännu.
 
Då berättade han att han har pratat med vår katt Bella
som försvann för snart 1 år sedan & hon hade berättat
att hon var död, hon hade blivit påkörd av en bil eller
cykel & han berättade vart de var.
Hon brukar söka upp Theo imellanåt.
Morfar brukar sitta i soffan här ibland också & läsa
tidningen sa han.
När han åker till skolan så ser han nästan varje dag en
man på häst från andra världskriget med bara en arm.
- Konstigt, undra varför han bara har en arm ,sa han sen.
 
Jag sa att jag blev glad för att han kunde berätta detta
för mej men sa att jag inte kan höra Bella & morfar.
 
Min kloka fina unge svara då..
-Mamma, då måste du lyssna bättre så hör du dom också !
 
Han är så vacker, så underbar, så ren.
Hoppas hans förmåga stannar hos honom.
 
Nu ska jag krypa ner & läsa några sidor i en favorit
i repris.
Första boken i Sagan om Valhalla.
 
Fick lite andra tips som jag ska anamma så småningom.
 
Nån som har läst?
 
Trollrunor av Margit Sandemos
Jarastaven av Saga Borg
 
Hejdåposs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar