onsdag 20 oktober 2010

Snälla låt de vara venportens fel...

Idag när Theo lämnats på skola & jag tvagat mej så for mor min
& jag mot Nässjö & Mammografienheten, jag blev ju kallad till
ett ultraljud av de friska bröstet.
När Läkaren kommer in så ser han venportsärret, han visste inte
om att jag hade haft en sån inopererad & nu borttagen.
Det är inte vanligt att göra mammografi så här tidigt efter att
venporten är borttagen.
Han kollade med ultraljudet & sen fick jag en ny mammografi,,
stackars tutte,,bli klämd hela tiden,,ja de är inte bekvämt.
Sen lämnades bilderna till läkaren & vi fick sitta ner i väntrummet.
Det är förknippat med ångerst att gå in till mammografin, jag
såg det på mamma med,,det är jobbiga minnen.
'
Sköterskan kom ut & satte sej ner & sa att läkaren trodde
att det dom såg kunde vara en ärrbildning/blödning från
borttagandet av venporten men provresultaten skickades till
min läkare i Eksjö.
Han ska kolla på bilder men om jag läste & lyssnade mellan
raderna så skulle jag inte bli förvånad om det blir en biopsid
om ni kommer ihåg den däringa bakoframsprutan.
Det är lite för att det inte ska bli någon överraskning vid
operationen av bröst nr 2.
'
Men min hjärna snurrade & ja snurrar ännu,,,
Flashbacks,,,,
I dag är det 1 år sen jag fick min bröstcancerdiagnos,,
1 år
Vart har det tagit vägen,,det känns som igår...
Inte fasiken kan det vara möjligt att om ifallatt det skulle vara
något, det kan vääl inte funka efter alla cellgifter som jag har
fått inpumpat i min kropp under dessa månader,inte kan det ta
sej igen.
Va?
Hela mitt inre skriker att det är pga venporten,,ja det är verkligen
hatkärlek till en manick!
Jag vill verkligen tro det, nåt annat finns inte i adressboken.
Men jag blir rädd, jag vill inte göra om resan,vi kan detta nu!
'
Jag är så inutahelvete trött på att behöva tänka OM,,
Vill bara vara, ja bara vara Ankan,,,börja leva & inte behöva
vänta på nåt svar på något mera...
Är det för mycket begärt?
Jag måste ha varit en riktig elaking i mitt förra liv så möe skit
som det varit de senaste åren!!!!
'
Så nu mina underbara bloggisar vill jag ha hjälp med att
skicka alla tankar på att det är pga ärrbildning/blödning från
venporten,,,
Hör sicket ord va...
Venport,,,det är ju den som busar, ingen knöl som busar mer..
'
Jag hoppas svaret kommer snart, helst nyss & gärna innan
helgen,,för mitt eget bästas lugn.
'
Denna avnändes fram till 1999 för att röntga bla huvuden,,
'
Tur att jag har Theo här denna veckan så mina tankar kan
skingras.
C & Hannen vart & hämtade en garderob som jag ska måla
om till Theo på fredag...
Ha ha ha MÅLA...det var precis det jag gjorde för ca 1
år sen oxå.....
Dråpligt!!!
'
Nu ska jag försöka att sova några timmar, blev bara 3 natten
som var,,,,
'
Alla mina tankar är hos E & G ,,,,
Hejdåposs!

6 kommentarer:

  1. Bra tankar kommer här!
    Håller alla tummar och tår för att allt är som det ska!
    Kraam!

    SvaraRadera
  2. nä det måste vara venport. det enda jag grubblar över är i så fall, att vi inte vet hur stor effekt cellgifterna hade på din cancer, du tog ju bort tumörena innan cellgiftet.
    hade man sett att dom krympt av cellgifter visste man ju att kroppen svarar bra på just dom!
    men så ska jag ju nödvändigtis grubbla ihjäl mej värre än dej.
    MEN OM OM ...det inte är venport. så mååste detta hittats tidigt för det var väl i början du gjorde mammografi på båda brösten?? o DÅ var det ju okej????
    förbannade helvets-skit-mr c gå o dra åt helvete för fan.

    oj det blev inte positivt...

    ja menar ju naturligvis att det är venporten som är problemet!

    sorry
    jävla ovisshet, ja du måååste få svar innnan fredag!
    löve puss tum o tår hållning o tioimiliioner goda tankar te dej!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Jag håller alla tummar fingrar och tår jag bara kan... du måste väl för sjutton få gå vidare nån gång..
    MÅnga kramar
    Bergatrollet

    Venport venport venport venport....

    SvaraRadera
  4. Är med dig varje sekund!

    Kramar från Pennelina <3<3

    SvaraRadera
  5. Alltså jag får megaångest av att läsa dina inlägg.Det MÅSTE vara venporten.
    GODE GUD gör så att det är venporten.
    GODE GUD det måste vara så.Gode Gud Ankan behöver vara frisk nu.
    Amen

    SvaraRadera
  6. Tänker på dig hela tiden och ber för dig att du skall få ett bra besked nu efter allt du gått igenom.Här kommer styrkekramar från en medsyster.Massor av styrkekramar.Alltså jag är inte speciellt religiös eller så men jag har inget annat att ta till nu än att be för dig.Det MÅSTE bara funka nu.SÅ är det.Jag håller med dig i att du kan detta med cancer nu.
    KRAM KRAM

    SvaraRadera