torsdag 12 april 2012

Ödet & fästingar

Jag kan inte hjälpa det men jag tror på ödet ibland
ibland bara händer det.
Det fanns definitivt en mening med att jag skulle med
på utflykten idag, mycket tänkvärd dag & det bästa
är att det har inte ens startat än..


Idag var de dax för första äckliga fästingen på Bella
det kliar på hela min kropp ännu örk de är så bläääää.
Min uppfattning är att dom dras mer till vår svart än
den grå,,undras varför?

Vitlök ska väl vara bortputtande för äcklona men hur
får jag i en katt det?

Snälla om ni har några tips så dela mer än gärna med
er här..
Fästinga,ramro(läs baklänges) & mördarsniglar klarar
jag mej mer än väl utan i mitt liv!

Nu en god kopp avslappnande te & virkning i sängen!

Hejdåposs!

2 kommentarer:

  1. Fästingar älskar mig, tror det har med blodet att göra. Sebbe har också varit en delikatess.
    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Droppa spot on på dom... finns på apoteket.. jag gör det på Trassel och min katt som jag hade fick det oxå, han va en riktig färstingfavorit..
    Kram Annika

    SvaraRadera