torsdag 16 januari 2014

Yes !!!

När julen åkte ut härifrån & städning gjordes
så passade jag på att möblera tillbaka köket.
 
Känns bättre att ha de så här men jag höll på att ta
tempen på Robban när han kom hem & utbrast
 
-YES ! , vi är tillbaka som det var innan...
 
Han brukar inte se om jag gjort om något annars !
Back to scratch..
 
 

Jag har lavendelboostat Theos rum, allt för att han ska
kunna komma till ro & sova !
Vi har fått läkartid förvisso men tänkte att jag ska
prova med lavendel igen.
Jag tog eterisk olja med lavendel på bomullspads &
la i små tygpåsar & hängt upp i hans rum sen när han
ska sova så värmer jag en vetekudde som yster sydde
åt mej som det är blandat med lavendel i.
Lägger den under täcket så han får gosa ner sej med
den .
Sänkt temperatuer också i hans rum.
 
Å nu har han sovit 2 nätter i sin egna säng!
 
Jag har fått sova.....
Lycka....
 
Tänk om de kunde hålla i sej nu !
 
Hoppas hoppas !
 
I morron ska jag inlösa min julklapp av mor.
En avslappning på salong som verkar helt underbar.
Risken är att jag inte tar mej hem sen =)
 
Avslappning m. harmoni och balans:
Man kan säga att denna behandlingen är indelad i tre steg.
Först gör man en lätt ryggmassage(taktil Massage)ca 15 min.
Då använder jag mig av 4 olika aromaoljor som alla
påverkar kroppens olika organ på olika sätt.
Detta gör att din kropp kommer att hamna i ett läge där
kroppen känner av balansen i den.
Du kommer att känna ett lugn inombords.
Nästa steg av behandlingen är att jag kommer att använda
mig av ett par redskap/hjälpmedel, sk smoveyringar.
Dessa ringar är ihåliga och beklädd med gummi utanpå.
I dessa ringar finns 4 st. små kulor med en viss tyngd i.
De använder jag på hela din baksida av kroppen
( från nackrosetten ända ner till fotsulorna)
Med ett lakan el. en tunn filt emellan.
När man rullar dessa ringar i takt m, en
specialkomponerad musik, så bildas vibrationer på
grund av kulorna som finns inuti.
Dessa vibrationer tränger långt ner i den djupare
muskulaturen, som inte riktigt vanlig massage gör,
vilket gör att du blir mera påtagligt påverkad
och hamnar i harmoni med din kropp.
I våra handflator och fotsulor har vi många zoner
som påverkar hela kroppen och dessa väcks till liv
när jag rullar smoveyringarna över dessa områden.
Detta tar ca 30-35 min.
Sista steget i behandlingen är åter en liten massage
men på armar och handflatorna, plus lite annan avslappning.
Detta mina kunder är en förebyggande behandling,
men även en stresshanteringsmetod.
Verkligen värt att prova, och prova igen.........
jag lovar ni blir rejält avslappnad och din kropp kommer
att komma i balans med själ och sinne.


Jag ska njuta !
 
Hejdåposs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar