tisdag 18 november 2008

Hyreshöjningsprotest!

Jga kan tycka att det är lite märkligt att hyror höjs men utan att det
riktigt görs något vidare i lyan eller runt omkring.
Jag bor i en 3:a & har gjort sedan feb -07.
När jag flyttade in fick jag 1 sovrum , toa,kök & hall omtapetserat.
Självklart blev jag glad för det men vad är logiken i att inte tapetsera
om dom andra 2 rummen?
Jo, det hade inte gått tillräckligt många år.
Ok men kommer ni ihåg dessa tapeter med rosor & skrift i skrivstil på?
Det årtalet talar vi om nu!

Jag hyr även garage här & som ni läst innan så var det ju inbrott hos
mej, jag frågade då bostadskedjan om dom hade tanke på att stärka
upp baksidan på garaget då det visade sej vara ganska enkelt att
bryta upp.
Svaret blev Nej för då måste dom göra det till alla garage...... men hallå
,,självklart ska ju alla garage få förstärkning,,
alla betalar lika mycket pengar i hyra!
Det handlar ju om service!
Jag kommer att stärka upp garaget men det är något jag får bekosta
själv.

Om vi inte hade haft en sån underbar vaktmästare här så tror jag att
det inte hade varit så bra här uppe, rent & snyggt & alltid får jag hjälp
när jag behöver det.
Han är aldrig svårbedd, nu har nog inte alla det så bra.


Vart jag vill komma är,,nu har dom på förslag att höja hyrorna igen
& denna gång utan att något särskilt har blivit gjort.
Så vad jga vill be er om är att även om ni inte bor i hyresrätt så
besök gärna hyresgästföreningens hemsida & gå med i
demonstrationståget mot höjda hyror,,hjälp en hyrare =)


http://www.hallapolitiker.se/

Tackar på förhand.

Hejdåposs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar