lördag 4 juni 2011

Tutti Frutta !

Härliga kvällar att sitta ute på bara så trist med alla mygg
dom bara älskar mej & har ätit massor,,kliar galet.
Hittade några såna här myggspiraler men icke fasiken
drar myggorna bort,,,,
Kanske hjälper lite!

I går när vi satt på uteplatsen så kommer ungarna
springande & berättar att dom blivit jagade av
Tutta Frutta i skogen & hon skrattade moahahahahaha.
Blev ju lite nyfiken på hur denna såg ut,,jo!
Det är en jättestor hare i klackskor & morotsnäsa,ja
hon springer jättefort oxå =)
Bad Tove rita av Tutta Frutta.
Tutta Frutta!
Ungars underbara fantasi,klackskorna var blåsvarta &
så hade hon långa öron oxå...vi fnissade gott åt dom!
I dag matade dom henne med godis =)
Sen somnade dom gott med godisskålen mellan sej =)

Theo är inne i nån tänkar & funderarålder nu.
I dag när jag smörjde in honom med solskydd så sa jag
till honom att det hade varit kul om han blev lite brun &
inte bara röd & bränner sej,,han har verkligen de
röda pigmentet i kroppen,,ja vitare än vitast är han.
-Ja mamma det hade varit kul om jag blev brun för då
kan jag äntligen lära mej Bosniska..
Han har en kompis vars familj är från Bosnien & han
trodde att bara han blev brun så skulle han lära sej
kompisens språk...
Häromdagen frågade han i vilken klass han fick lära
sej Bosniska...min älskade unge <3

Nu är jag gräsänka till på söndag,Hanen är på mcträff
& Theo hos sin pappa.
Jag är fortfarande trött efter brölloppet så ingen träff för
mej,,,de är ca 4000 folk där,,blir yr bara jag tänker på
att..

Vi tog tjejkväll istället,salladsbuffe & rosevin...
Inte fy skam..

Mumsigt värre!

Bella har varit pinkfri & tom sovit i våran säng.
Jag är så lättad hoppas nu bara att de håller i sej.

Nu måste jag nog smörja in mina liande myggbett med
Aloeveragel,,,kliar kliar kliar..

Hejdåposs!

1 kommentar:

  1. Tack som fan för påminnelsen, totalt glömt gelen mot mygg. . En mackapär som jag tycker är super är en lite grå som man sätter " blå chips" i och sen en liten flaska som man kan köpa på maxi. Den är super mot mygg! Synd bara att chipsen är så dyra men värt de! Du ska få se den när vi ses. Eran buffé ser ju riktigt god ut, kurrade lite extra i magen när jag såg den.. Mums!

    Sv: ska jag vara ärlig så skiter jag i vilket om kärrigen dör, oj förlåt så kanske man inte få säga. Men ärligt så bry jag mig inte om henne. Tycker att du är precis lika duktig som jag. Kolla in själv vad du har gjort för beslut ang. helgen! Puss o kram bästa ankan!

    SvaraRadera