torsdag 19 april 2012

Knäckebröd & batik..

 Målartagen har varit framme här igen,märkligt att
den kommer när jag mår sisådär men kanske är det
för att jag bara kan vara,,
Mindfuelness heter det visst!
Jag målar inte tavlor då utan möbler & saker,för
2 år sen målade jag allt i vitt,,nu är jag tillbaka med
mitt svart igen,gillar onekligen svart.

Hanen min fick ett ryck häromkvällen & bakade
knäckebröd.
klet..
som blev så här.
Å gott var de,jag har utnämnt honom till våran
knäckebrödsbagare här för jag förskte att baka en
sats igår men kära hjärtanes så segt de blev,,nja inte
min grej riktigt!
Bättre man gör de man är bra på.

Jag roade mej med batik idag,blev lite sugen på att
testa,har gjort det innan för en herrans massa år sen
med Mari & Anna.
Har blivit lite sugen på batik nu igen.
Jag är inte riktigt  nöjd med resultatet .

Draperiet blev inte alls som jag tänkt mej.

Någon som har lite batiktips så mottager jag det tacksamt.

Måste visa mössan jag virkade till min systerdotter.
Trollungen Fanny!

Har hört att det ska komma in snö men de hoppas
jag är osanning för nu vill jag har mera vår & sol.
Theo ska dessutom på sin första hajk med övernattning
så de vore ju orehört trist om de snöade då..

Hejdåposs!

1 kommentar:

  1. Oj vad snyggt linnet ditt blev! skitsnyggt, nästan så jag blev lite sugen på något liknande. Men vad ska du göra med gardinerna? Testa igen med mer svart i? Men glöm för fan inte saltet, då är ju hela grejen helt totalt onödigt arbete ;)

    Nä allvar, jag hade köpt mer svart och lagt i, kanske tom låtit de ligga lite längre än vanligt. För tyget är ju rent bomull så det borde funka. Bara på det igen ;)
    Pöösssen

    SvaraRadera