onsdag 18 april 2012

Genetik..

I söndags hittade vi en syster/moster på stationen=)

Hellosan!
Mysig söndag,kollade till Dagny,middag hos mamma
Theo mös med Moster & vi hängde bara.
Finfin present fick jag...

Igår sov jag hela dagen när Theo var i skolan,jag
är helt slut,idag är Herr Ågren på besök & river
i mej,han kom igår kväll ihop med ett urkasst humör
tur att min man låter mej vara & förstår.
Jag har min Bella som känner av mitt mående &
kryper upp när hon behövs..

Bella lugnar min ångerst.

Linköping var målet i Måndags,det var dax för att få
svar på det genetiska .
Regn,hagel,snö & sol kantade vår resa även en
liten stund av oro när vi inte hittade bilnyckeln..
Inga namn men chauffören hade glömt dom i bilen på
parkeringen*harkel*
Ni som känner oss,,gissa vem som körde???
App app app
Dessa fantastiska moderna populära tutchmobiler
fick nys om en app där det gick att hitta
mat/sevärdigheter loppisar just precis där man
befinner sej av min svägerska.
Testade den & hittade 2 loppisar.
Vill oxå ha en sån däringa mobil....
Intemacka
utan underbart god mat.....
Frågan är vilket kort är det som gäller?

Så till läkarbesöket då.
Läkaren & sköterskan var samma som förra gången
dom är helsköna & ett underbart team.
Det som var dåligt innan blev bra till viss del för
min hjärna.
Vi har inte den genetiska som dom testade mej på,
det är ju bra för då har ju inte Theo den heller.
Det som inte är bra då är ju att det är ingen slump
att vi har så mycket cancer i släkten.
4 av 4 i familjen är ingen slump.
Så vad är det då?
Jo det kan vara en mutation hos oss.
Å den mutationen kan ju även Theo ha då.
Jag ska ingå i en forskning om detta då känner
jag att jag har gjiort vad jag kunnat iallafall sen
bidrar jag till framtida forskning inom detta & bara
det gör att jag ställer på detta direkt.
Nackdelen för mitt grubblande är att det tar minst
1 år att få svar på forskningen men antar att jag gör
som jag brukar...
Grubblar & ältar en stund tills någon ruskar om mej.
=)

Det positiva är att tack vare att jag opererade bort
bröst nr 2 i förebyggande syfte så har jag bara
2% risk att få tillbaka bröstcancern,äggstockscancer
är 4% risk,,det känns ändå som bra odds i
sammanhanget.

Jag är nöjd med Måndagens svar..
även om jag är en grubblare =)))

Nu ska jag ta tag i min rastlösa ångerst på nåt vis.

Hejdåposs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar