måndag 9 september 2013

Tanke för eftertanke..

Förra veckan var ganska mycket till eftertänksamhet
för mej.
Jag var hos min kurator i Måndags & de vände helt
upponer på mina planer..
Jag vet inte varken ut eller in just nu.
Att vara ärlig mot sej själv är inte det lättaste & de
känns lite som jag fått en örfil,,fast en positiv sådan.
 
Hon tyckte det var dags att jga är ärlig mot mej själv
i hur jag mår & inte göra/säga det som jag vet
förväntas av mej & sluta leta efter kortsiktiga
lösningar.
Enl henne är jag inte en människa som placeras i en
ruta,jag har större behov än så för att läka.
Behöver vara utan stressen som blir till ångerst.
Jag är verbal & vet exakt vad som ska göras MEN när
det närmar sej så kommer ångersten med stora kliv.
Jag är inte redo för att arbetsträna tycker hon.
 
Jag behöver läka & hitta mitt lugn & de kan jag bara
göra i lugn & ro med andra verktyg,mina verktyg.
 
Jag kan börja arbetsträna men det kommer att ta massor
av min energi, energi som jag inte har.
 
Hon ville jag skulle fundera på sjukpension för ett
tag..
Vierd tanke för jag har aldrig förstått tanken med att
vara sjukpensionär innan fast å andra sidan så har
ingen heller förklarat det för mej så som hon gjorde.
Å det är inte för resten av livet..
Jag ska bara läka
klart..
 
Så veckan har jag funderat,grubblat & tänkt,,ja inte
är d så att jag kommit fram till något men jag har
försökt i alla fall..
 
I fredags så styrde jag kosan till Hok & Söderqvistarnas
Place.
Våra gubbar var på kickoff i Grebbestad med jobbet
så då umgicks vi gräsänklingar.
Tack för att jag kom till dej, det var så behövligt.
Tack för att du frågade mej,,det var så välbehövligt.
 
Vi mös,tjatade & lekte.
Ja vi kostade på oss ett glas vin i eftermiddagssolen.
Fredagslyx!
 
Åt god mat,tjatade ännu mer & sen framåta
kvällningen kom Nettan så mysbyxorna fladdrade =)
 
Härligt att bara vara,mysbyxor,musik ,vin & tända ljus.
Önskar jag kunde ta mej mod att göra sånt oftare..
Det är ju faktiskt inte så svårt...
De vet jag ...men...

Morronmys med Fanny
 
Jag har haft huvudvärk i flera dagar & när jag kom hem
så värmde jag vetekudde för nacken & lavendelpåse
för ögonen & sov...

Snygg som få =)
 
Kvällen skulle blivit på klubben men Robban fick åka
själv, jag tyade inte..
 
Nu ska jag ut i solen lite & fixa på uteplatsen tror jag.
 
Hejdåposs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar