onsdag 24 augusti 2011

Genetisk cancer?

Nu har han börjat ettan min lille fis,,,var med en stund
första dagen,klädde bänken tillsammans sen fick vi
föräldrar gå hem.
Så fort tiden går, han var ju nyss nyfödd!


Det var Monstertrucks i stan i början på veckan.
Theo & Robban var där & kollade på STORA bilar
Theo var sådär förtjust i det ,han ville gå i pausen!
Var nog inte hans påse chips riktigt.
Vinstglasen.
Svårt att veta om dom passar men hoppas hoppas.
Dom dimper väl ner om ca 2 veckor...

Var & fick mina efterlängtade nålar igår igen,,en
permanent i pannan fick jag,,,åh så skönt de är!
Har även varit i kontakt med KBT,det är lång kö
men jag fick ett erbjudande om att få börja nu
istället för om flera månader fast det blir i
utbildningssyfte,,jag funderar på det.
Känner att jag måste komma till botten med detta
mående.

Jag fixar inte förändringar märker jag,vill det ska vara
som det är bestämt helst.
Det är lite jobbigt att vara jag just nu.
En svacka igen,,,,,,

MEN ett oerhört positivt samtal fick jag igår...eller,,jo
de är positivt.
Min läkare som opererade mej för bröstcancern
skickade även en remiss till Linköping för en genetisk
utredning.
Vi har ju full pott i familjen för cancer samt en hel del
både på mammas & pappas sida tyvärr
I går ringde dom så i September ska jag till Linköping
på information & ev blodprov.
Ska bli skönt att få veta hur det är & om jag ska
vara extra orolig för Theo.
Är det någon som läser min blogg
som har gjort en sån här genetisk 
utredning?
Hur går det till?

Måste köpa ny digitalkamera oxå...min sjunger på
sista versen =((((((

Hejdåposs!

3 kommentarer:

  1. jag läser din blogg men har inte gjort någon genetisk bla bla vad det nu hette. Google?

    Ses snart! Kram

    SvaraRadera
  2. vad är du sugen på för digitalkamera? Jag har en som jag tänkte sälja...

    SvaraRadera
  3. Hejsan!

    Jag har gjort en utredning - som dock inte visade på någon ärftlighet. Iaf inte med det vi vet idag.
    De tar ett blodprov efter att de haft ett samtal/utfrågning där de skriver ner ett släktträd. Vilka har haft cancer, vilken sort osv.
    Att få svar på blodprovet kan ta ganska lång tid. Det beror på att de kollar de vanligaste felen först. Finns ingen fel där går de vidare tills alla genenerna är kollade. Först då kan de säga att du är "ren". Om du skulle ha något av de mest vanliga mutationerna så får du förmodligen svar lite snabbare.

    Lite kort, men fråga mer om du vill!

    Kramar//Elisabeth

    SvaraRadera