onsdag 26 november 2014

Supergranen uppe igen......Åsso lite bra provsvar.

Det har varit lite pyssel här, helgen som var
blev det vintring av uteplatsen & en hög som ska till
tippen fick vi allt ihop också..
 
I somras band jag ihop pentagram & hade på
uteplatsen & kom på att jag skulle sätta en
ljusslinga i till vintern...
Hittade en ljusslinga på batteridrift & timer =)
Tadaaaaaaa..
Är supernöjd !
 
Min syster & jag har som tradition att göra adventskalender
till varandra.
Vi har hållt på i en massa år det närmar sej nog
snart 20 år =)
Syrrans pysslades ihop i helgen & min fick jag för
några veckor sedan.
Tack Tina för att du fraktar den till Mari.
Resultaten kan ni se här på min Pysselblogg.
 
Mannen har blivit smittad av andra åretomgrillare
så det blev grill i Fredags för oss.
Är ju faktiskt alltid gott.
 
När vi höll på att vintra så passade vi på att plocka fram
utegranen .
Vi blir lika förundrade varje år av vår gran.
Då jag är bekväm av mej så orkar jag inte ta bort
belysningen i den...
När våren kommer så lägger vi granen utanför.

typ här...
 
När vintern kommer tar vi fram den ,slår ner foten i
backen & ställer upp granen.
Håller tummarna hårt,fnissar & undrar om den ska lysa
ett år till.
Så har vi gjort sen 2010.
I med kontakten.......
 
Tjohooooo !
4:e året i rad som den bara funkar..
 
Den som spar han har...
Far min hade allt varit stolt =)
 
Har varit på ultraljud av rekonstruktionen & detta var
5 årskontrollen....
Galet 5 år sen Mr C bestämde sej för att äntra min kropp.
Tur jag inte visste vad jag hade framför mej då.
 
Men det såg normalt ut fick jag brev om & jag tog
även ett nytt prov på D vitaminerna & nu var dom
uppe i 86 så det var ju kanonens.
 
Ska ju äta mina Tamoxifen i 5 år till & anledningen är
olika faktorer, det är inte alla som behöver det.
 
*Hur känslig tumören var för mina hormoner
*Att dom tog portvakteln & 16 lymfar varav 1 var sjuk
*Jag var ung vid Bc
*Måttet på tumören (min var inte bred men djup)
 
Fast det känns ok för nu vet jag ju att dom ahr mej
under uppsikt & årliga kontroller.
Känns dock lite surt att aldrig bli friskförklarad,
min läkare anser att cancer är kronisk & kan inge falskt
hopp att bli friskförklarad.
Ja han har ju helt rätt faktiskt !
 
Hejdåposs!
 
Som iinnan ber jag er att INTE kommentera på
Facebook .
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar