måndag 19 januari 2015

Möte & sysselsättning

Ahhh bästa bäasta
Renbäddad säng & nyduschad,,,,
sovde 7 kvart i timmen minst.
 
Förra veckan vet jag inte hur många timmar jag sov
helt galet så trött jag var men jag var duktig &
lyssnade på vad min kropp förmedlade mej.
Sov, sov, sov & sov lite till.
 
Var på uppföljningsmöte i Tisdags med min läkare,
Fsk, Af .
Robban är alltid med mej på dessa möten han är
så guld värd.
Jag har ju praktikplats som jag nu är 13,5 h /v på &
tanken är ju att den tiden ska ökas inom några månader,
nu har ju inte jag lyckats med det för jag orkar helt
enkelt inte.
Efter jul så kraschade jag rejält, aldeles för mkt socialt
& dåligt ja eller ingen egentid alls.
Att vara "påkopplad" hela tiden funkar inte riktigt.
 
Alternativen för mej nu då var
1.Bli sjukpensionär
2.sjukskriven & arbetssökande "mina" 13,5 h/v
3.Sjukskriven
 
Det är tufft att inse att jag inte kan prestera dom få
timmarna, jag som innan jobbat massor & varit
ybersocial hela mitt liv nästan.
Det kändes som en käftsmäll på nåt vis & tårarna
trillade , känner mej inte så stor direkt.
 
Min läkare anser inte att jag är i form för att söka
arbete, att inte veta är jobbigt, komma på nya ställen
det går inte ihop med mej där jag är just nu.
Så jag blir sjukskriven heltid f.o.m 1 Februari.
 
Får väl se de som Robban sa,,,som en paus.
 
Är lyckligt lottad som har den bästaste av de bästa
Försäkringskassekvinna,hon har varit med mej hela min
resa & läser mej som en öppen bok,,det är tryggt.
Min läkare är också underbar & läser av mej bra.
 
Nu är det viktiga att jag inte fastnar hemma, för då blir
det platt fall igen.
Så nu ska sysselsättning hittas åt mej.
Några alternativ finns & ska träffa biståndshandläggaren
i Februari.
Finns 2 typ dagllig verksamheter här i stan
Freja & Allindiska tror jag det heter där ska vi se om jag
kan vara om jag platsar.
Sen fick jag något av min läkare som jag håller på att
kolla upp
 
 

Kultur på recept.
 
Detta låter intressant & väntar på mer info om det.
 
 
Nu har jag landat lite i beslutet & det känns ok, jag
kanske behövde en paus helt enkelt.
 
Nu blir det till att fara till kuratorn & bubbla av mej.
 
Fortsätta söka fonder så jag kan komma iväg på rehab bla.
 
Hejdåposs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar