onsdag 11 november 2009

Nöffnöff spruta ska intagas ,,,,,

1
Ja då var det kosan mot Eksjö idag,,,både syster Cristina & Doktor
Åsa tog hand om mej galant!
Jag var ju tvungen att ta en tuttbild( nu ler du Anna Va =)
Så här såg det ut när det öppnades =(((
Hoppas ni inte är känsliga för då får ni blunda =)
Hon tryckte ut ca 4 dl gammalt blod som pluppade ut, det var bra
för det sak ju inte vara där jue!
Jag kan inte påstå att det luktade hallon mera som ett slakteri kom
vi överens om.
Så jag hoppas att dom tömmer skräppåsen innan nästa patient
kommer!
Allt såg bra ut & det är ett litet hål så det kan sippra ut mer om det
behövs, tryckförband är på ännu.
Fick med mej grejer hem så nu kan vi lägga om det själva här
hemma varannan dag ,,så nu kankse vi snart kan tittulera oss som
syster Ankan & syster Robban =)))
1
Nytt HB togs oxå & skulle det vara lågt så hör dom av sej...
Halleluja jag behöver inga mer järntabletter & det bara för att jag
fick blodtranfusion istället!!!!!
Fick reda på att jag numera var en riskpatient så nu är det
nöffnöffspruta som gäller här i Ankboet!

Hanen har ju redan tagit den & i em ska Theo & jag ta den.
Läkaren ville ävan att Theos pappa & fru skulle ta den iom att han
har växelboende,,mitt immunförsvar kommer bli lite kassare sen ju.
Men jag kan inte sluta att förvånas,,på riktigt alltså!
Ringde ju upp & sa vad läkaren sagt & att det var bra om dom kunde
ta den oxå...svaret jag fick var
-Det kan dom aldrig tvinga oss till!
1
Nä det är väl klart som FAN att ingen kan tvinga men iom att dom
är i min närhet via Theo så kunde det ju göras då för min skull
kankse???
Det är ju inte så tyvärr att jag har brutit lillfingret!
Jag har CANCER!!!!!!
Nä jag vet vad ni tänker nu,,,,& nä jag ska inte lägga nån energi på
det men var bara tvungen att spy ut det här...
PÅ MIN BLOGG!!!
MED MINA TANKAR!
1
Jag har fått en del kommentarer om att folk beundrar att jag orkar
skriva om det som drabbat mej här inne men jag tycker om att
skriva & ordbajsa & sen är det en skön ventil för mej.
Å jag blir så glad när jag hör att så många läser & stöttar mej,
det är en del av det som gör att jag håller mej på gott humör.
ALLA som finns runt mej med fina ord & stöttning & peppning.
Att jag blir glad över era kommentarer behövs kanske inte skrivas=)
Tack alla som läser mina tankar & ord & finns här!
1
Var & inhandlade Psylliumfrö som jag ska göra avkok på, det där
teet som jag fick förslag på var visst lite mildare än fröna & jag
chansar inte längre,,,nu SKA skiten ut *asg*
1
Nu mitt goda folk så ska jag åka & ta nöff nöff med Theo för dom
ringde precis & sa att dom hade sprutorna redo för oss..
Hua, jag tycker inte om detta när jag inte har kunnat förbereda
men får intensivbererda honom i bilen & äta Mc Donald s sen..
Kan funka va?

Hur har eran dag varit idag då?
1
Hejdåposs!

3 kommentarer:

  1. Låt han åh hans familj få svininfluensan! *ler* Du får ge sonen ett bad när han kommer därifrån åh byta kläder *ler* nu när ni tagit sprutan så får ni ju ingen nöff nöff sjuka *ler* Det är ju därför man tar den där sprutan ju *ler*
    För ni är väl inte hemma hos varann långa stunder va??
    Hoppas ni slipper feber av sprutan nu oxå.

    SvaraRadera
  2. fniss undrar hur en anka korsat med en gris ser ut:)))
    fin bild by the way, fast lite mer blod hade inte skadat:-)))

    allvarligt talat så är jag mål-lös hur vissa människor lyckas med konststycket att använda så LITE av sin hjärna som möjligt...ja menar dom säger ju att vi "normala" (hrff kanske jag inte räknas in bland dom:-) använder 10 procent av vår hjärnkapacitet...då kan man man ju i sitt stilla sinne grubbla över hur mkt (lite) hjärnverksamhet som förekommer i det fallet ,med ett sånt svar:-)))
    där kan man nog lysa på riktigt med ficklampan hahah haha ingen hemma ändån:)))))))))

    det finns nåt som har ett underbart namn som man skurar sig själv med innan operation, som heter typ "hibbi-skrubb" det får du väl tvaga din vackre son med när han varit på besök hos andra sidan....

    hoppas spruttagning gick bra, här har lillfisens feber gått ner o försvunnit, och inga grise-knorrar så vitt jag kan se, så det är nog longt.

    saknar dej,du underbara gris-anka!
    och så tänker jag avsluta denna kommentar med en liten truddelutt:

    "messa eller ring, du kan be om äänything"
    PÖSS O KRAM

    SvaraRadera
  3. Jobbigt att lukta slakteri, fnissade lite åt det hemska när jag läste det. På tal om lukt...borde nog ta en dusch själv här ;-)

    SvaraRadera