lördag 14 november 2009

Ser min pappa le i himmelen,,,

1
Nu har vi provat teet som jag fick av Linda=) Tackar.
Ja det funkar, Hanen slutade efter en kopp men nu efter tredje för
mej så verkar min mage oxå komma i trim.
Detta Fru C vore nåt för dej! (på riktigt altså)
1
Så efter mitt förra inlägg då så for vi in till Eksjö, lämnade
Theo hos Anna för det är ju inge kul för han & sitta i ett väntrum.
Tackar för hjälpen, jättesnällt & han har ätit nu=)
men blev hänvisade till Jourhavande ditriktläkare,ja & där var det
ju INGET folk alls bara minst femhundratrettiotio före oss!!!
Nja kanske lite mindre =/
När vi väntat i 1,5 H så fick vi komma in.
Knölen som skaver trodde dom inte var något i utan att det bara har
förflyttat sej lite pga av dom tagit en tårtbit av bröstet.
Hoppas det svullnar ner annars kommer jag se otroligt konstig ut!
Inget blod fick han ut heller så det var ju bra...
Mitt HB låg på 125 så det har återgått till det normala,,,
Så gutt men det är väl lika bra att knapra persilja & Kiwi ändå,,
Fick nytt omlägg & fick åka hem igen.
Feber låg på 37,1.
Lite sjukhusbelöning unnar vi oss!

Varför hamnar man alltid bakom en traktor ?
1
Nåja nu är vi hemma hemmets lugna bo igen, ätit & Theo bygger
Duplo, hans duplogubbar åker till Las Vegas & tvättar sej lite=)))
Godis, kaffe & Te intages..
Hanen är på Regionsmöte så han kommer hem senare,,,& snart ska
Theo & jag raca & ta Bossen i PS2...
Saltdegen får bli i morron istället..
Klipptid är beställt för mej, Theo & Viggo...
1
************************************************************
Jag fick ett väldigt glädjande besked idag & jag tror eller vet att min
pappa ler uppe i himmlen.
1
För många år sen ,när jag var liten så hade vi en man vid namn Erik
som var hos oss & hjälpte till.
Han var pensionär & god vän med mina föräldrar,,ja han var som en
liten gårdstomte, hjälpte till med lite av varje bara för att han tyckte
det var kul.
Han ägde en bil..En Mercedes från 1961, 200 tror jag det är
(se bild ovan) med fenor på,,ja den är så snygg!
En kväll när han åkte hem så körde han av vägen & bestämde då att
han inte skulle köra mer bil för att han inte klarade av det.
Pappa fick då ett erbjudande om att köpa bilen till en bra summa
gentemot att mamma & pappa körde på honom.
Självklart!
Sista resan vi gjorde i den var till High Chaparall & då var jag nog 13
år sen dess har den stått det måste ha varit 1985 men pappa var
alltid noga med att lägga i enebuskar ini bilen & det är inget som är
råttätet så det funkar!
Jag kommer ihåg att jag älskade doften i bilen.
Orginalpläd finns fortfarande kvar.
Jag då som så gärna vill ha så mycket efter min pappa hade ju då en
stor plan på att göra bilen iordning & köra med den på sommrarna,
jag ser framför mej hur snyggt det hade varit!
1
Men nu är jag definitivt ingen realist *L* men utan arbete blev jag
& då finns det ingen ekonomi till det tyvärr& nån mekare är jag inte.
Så nu har den då stått tills nu, vi har fått bud på den men det var en
person som hade tänkt att plocka delar på den & nä det vill vi inte.
Visst finns det rost, vänster framskärm är kexig & alla
bromsledningar måste bytas mm.
Hur som hur så idag fick jag reda på att ännu en god vän till mamma
& pappa köper den av oss!
=)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Fatta så glad jag är, han ska göra iordning den & fixa till den så den
får liv igen.....
Jag har samlat på mej lite grejor till den som han ska få med...
Jag är så glad & varm i hjärtat.
Det finns en liten klausul bara,,,,
Jag hade ett krav,,
Att när han ska sälja eller han går bort så har jag första tjing på den!
Självklart gick han med på det så ett kontrakt ska skapas där det
står att jag får frågan om att köpa den först!
Det kan jag lova er alla att det ska jag göra & köra den i pappas anda
& le hela tiden!
1
Nä gott folk, nu ska jag leka med Theo.
1
Hejdåposs!



4 kommentarer:

  1. det var väl inte nåt att tacka för, jag försökte ju kidnappa honom jue:-) tövärr verkar mamma alltid vara bäst:-)

    men det var mysigt att ha honom här, sambon sa att lugnare pojk finns väl inte:-)))) fniss, nu ska jag käka icke-förtjänt choklad.
    pöss

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt att din pappas gamla bil fick en bra ägare till slut. Ja att plocka isär bilen var ju ingen bra idé och kanon att du gjorde klausulen. För när den inverkar så är du frisk, rik och kan förvara din pappas bil en fint glänsigt garage. Du kommer säkert att köra omkring med den då med, men din pappa kommer le åt dig iall evighet för du gjorde en god gärning... :-) Jag blir så glad för din skull!
    Ha en godnatt!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. förresten, nu kom min lille Ludd, och var orolig:-( han såg att jag hade ont i nacken o så sa han:

    -mamma, jag är så ojolig...tänk om du fått en sån inflammation som ankan hade?!!!

    plutten. grubblar han ändå den lille.
    nu har han lugnat sig för jag sa att du opererat bort inflammationene, och att du ska få bra medicin:-)
    kramen

    SvaraRadera