onsdag 24 februari 2010

Då är det nog snart dax,,,

1
Sitter här & smaskar på väldigt god vit choklad,,tack svärmor=)
1
I dag försov vi oss till dagis, skämmigt.
Men det var lugnt, dom känner ju till hur det är så dom har
överseende om jag är trött.
Är oerhört tacksam över att jag får ha honom mer än mina 15 H
om jag behöver,,ja dom är guld värda!
Så inte stirrade vi utan det fick bli en dag off helt enkelt.
Frukost & mys sen var Theo sugen på att ha en koja,,
Klart grabben ska ha en kojja, kommer ihåg hur vi byggde kojor
för glatta livet med madrasser & mellanväggar så vi hade varsina
rum oxå=)
Grannpojken kom över & lekte en sväng oxå...dom satt & spelade
spel med ficklampa de små killarna=)
1
I kväll kom 3 av mina kusiner & min morbror & hans fru hit för
att grattulera till bröllopet, det var väldigt mysigt att sitta &
tjata lite.
1
Tackar för den urfina ljuslyktan,,,

Hembakta bullar & kakor hade dom med sej...
1
Annars har jag varit supertrött idag,lite snufsig & det värker på
huvudet eller vad man säger, det gör ont i svålen.
Jag har ont i håret *L*
Nästan som bakfylla fast ovanpå huvudet & raka strån lossnar
när jag bortstar håret,,så ja det är väl snart dax nu då!
Fick även plocka ur linserna för ögonen känns konstiga, ja
nästan som om en ögoninflammation..kliar.
Skönt är det INTE!
1
Jag fick höra idag att kvinnan som körde ihjäl en kompis till oss
i somras, har överklagat sin dom,,hon anser sej INTE skyldig!
Öh, vilken bit fattade hon inte?
Hon var den enda bilförare på vägen, 1 dog & 2 skadades
ALLVARLIGT, den 3:e har alla syner på hornhinnan för
resten av livet.
Gökboet borde passa henne .....
FÖR JÄVLIGT!!!!!
1
Det är lite tumult här uppe bland hyresgästerna oxå fick jag
höra.
Nu när det är så mycket snö så blir det tyvärr ganska knepigt
att hitta parkeringsplats, våran kära hyresvärd får inte
tummen ur & organisera så att det kan skottas av,,
Ja ni vet han som har hand om lägenheter & underhåll.
Man kan hyra en motorvärmarplats & då ä'r man ju säkrad en
plats.
Ett ganska nyinflyttat par. kvinna & kvinna hade häromdagen
tagit sej friheten att helt enkelt parkera på en av dessa hyrda
parkeringar & när ägaren till platsen kom så började dom med
att skälla ut honom för att han bad dom flytta bilen, ja det var
ju hans plats.
Nu blev han ju förbannad, ja kankse något mer än nödvändig
& kläckte ur sej att dom var Polska flator( Inte reko sagt) men
han var så förbannad för att han blev utskälld.
Så nu har dom stämt honom för förtal!
För ett tag sen hörde vi hur den ena kvinnan röt åt sitt barn
att dom fick sluta stimma för dom hade inte lust att flytta mer...
Känns lite som om att det doftar trubbel!
Varför parkera där från början?
Inte fasiken kan jag ställa mej & skälla ut överläkaren om JAG
har tagit en sån parkering!
1
Ja ja här händer det grejor *L*
1
I morron kommer mitt Cillaben med sina barn, då blir det
pulkaåkning & MC D..Camilla & Tova ska haka på oxå=)
1
Hejdåposs!


6 kommentarer:

  1. Det "rör" på sej i Ankboet hör jag. Ha en fin torsdag, vännen!

    SvaraRadera
  2. haha polska flator..
    va gulligt sagt(?)
    stackars barn att bli ingnuggade med att det är DERAS fel om dom får flytta igen..knas.

    skottning måste ju ske, folk har ju bilar för tjyvingen!

    fin koja!!! kram på sej!!!

    SvaraRadera
  3. om jag har förstått rätt är det bra om håret faller..så heja heja heja *ler* kram

    SvaraRadera
  4. Det är otroligt vad folk kan hetsa upp sig för...

    Underbar sida du har. Tycker om ditt sätt att tackla livet, med allt vad det innebär :-)

    Kramar från Pennelina

    SvaraRadera
  5. Händer grejer ja.
    Ha en härlig mystorsdag Kramiz
    Verkligen snygg ljuslykta

    SvaraRadera
  6. Ja det verkar hända en hel del hos er och det låter som trubbel med det paret..

    Hoppas nu att kvinnans överklagan inte funkar.. Verkar korkat av henne att ens försöka..

    Ha nu en bra dag..

    Kram Mia

    SvaraRadera