torsdag 25 februari 2010

Pulkaåkning & håravfall....

1
Pulkabacken med Cilla, Atle, Lisa, Camilla & Tove,,,,
Ja helmys=))))




Sen festade vi loss på Mc Donalds med barnen & ett besök på
leksaksaffären,,Lisa fyller ju 2 på lördag så paket inhandlades=)
1
Ja som vanligt så springer tiden iväg när jag är med Cillabenet
men oxå som i vanlig ordning så är min energi påfylld,,,
En helt fantastisk vänskap & i år har vi ju känt varandra i 23 år
de går inte av för hackor det =)))))
1
Ja så som ni förstår har min dag varit underbart bra,,,
1
Nu får jag näven full av hår, så nu är det bara att ta fram
trimmern & korta ner det...
Får ju faktiskt se det så att cellgifterna har gjort verkan & de
känns bra.
Så på Lördag ska det klippas & trimmas, kommer bli en
skum känsla men vad som helst måste vara bättre än denna
känsla jag har nu.
Vet inte riktigt hur jag ska beskriva men det gör ont i håret
om jag flyttar på hårstråna så gör det ont så mössan sitter på
nu hela tiden.
I morron ska jag gå på jakt efter långa mössor, såna som är
populära nu,,ja såna som går att bylsa till baktill men jag vet
inte riktigt var jag hittar dom.
Jag är ju ingen mössmänniska i grund & botten.
Det är ju för kallt & ha scarfs på sej ute nu.
Är det någon som kan tipsa mej
om var jag kan hitta dom?
Affärer eller internet, de spelar ingen roll.
1
Nu är det pizzadax med mina grabbar, torsdagsmys innan Theo
åker till sin pappa i morron..
Faaaaaaast på lördag ska jag ha honom extra Tjohoooooooooooo!
1
Hejdåposs!






10 kommentarer:

  1. åh lycka till med trimmern! hoppas på foto sen...jag tror du har en fin huvudform så det kommer ng bli supersnyggt!! kram

    SvaraRadera
  2. Här har vi en butik, som heter carlings, Ungdomskläder, där har de långa mössor, även JC kan ha, samt Stadium :O)

    Kram, och jag tror det blir snyggt, se det som att du testar nåt nytt, annorlunda och modigt!

    SvaraRadera
  3. Vill bara önska dig all lycka och ge dig massor av styrke kramar.
    Tänker på dig väldigt ofta.
    Hoppas du mår bättre o bättre.
    Vet ej vad jag ska säga eller skriva.
    Men jag lider med dig gumman.
    Många kramar från Madde & Jesper
    *puss*

    SvaraRadera
  4. Sportaffärerna brukar ju ha såna mössor så kolla där..

    Du får se det positivt med att tappa håret, då har ju gifterna verkat.. Och håret kommer tillbaka.. Men jag tror jag kan tänka mig känslan av att tappa håret.. Inget kul..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Kommer ihåg att det kändes som om man hade haft håret uppsatt väldigt länge och att det liksom var vänt åt fel håll. Då kunde det göra ont när man släppte ut det igen... Så tyckte jag känslan var. Det känns bättre sedan när det är avrakat.
    Fram med trimmern du, sedan blir det små, små stubb som trillar efterhand.
    Letade också efter sådana mössor men hittade tyvärr inga... :(

    Kramilamlam på dig!

    SvaraRadera
  6. lilla goa anka..va söta pulkaåkare ni är:))) låter som en kanonensdag (bortsett från att ditt hår faller) förstår att det gör ont i dej i både själ o hjärta...men är det priset att betala för ett liv ihop me Roddan o Theofis so be it.
    önskar jag kunde tappat håret istället för dej gumman, jag har ju redan kort hår. o inte bryr jag mej om att heller:)
    men du vet jag ju att du kämpat så för att få det så fint som det är/ var..
    ska se runt lite va för mössor som finns...men du vet vääl: allt klär en skönhet!
    kram kram kram

    SvaraRadera
  7. Gött i pulkabacken.
    Känns så svårt o veta vad jag ska skriva men jag tänker på dej ofta Kramiz Ewa

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder:)
    Det finns ju alltid garn och virknål, ungarna på jobbet virkade mössor för fullt förra året. Tror man kan hitta mönster på nätet. Kram Kram

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig dag ni hade! :-)
    Kan tänka mig känslan i håret, blir nog bra att få bort det!
    Jag tappade hår efter min första förlossning så det blev stora kala fläckar i huvudet...kunde ligga på kudden och när man skulle vrida huvudet så kände jag hur håret lossnade, det var läskigt!!!

    Vi köpte en så´n där goe-mössa på herravdelningen(!) på H&M i höstas

    Ha en bra dagkram

    SvaraRadera
  10. Vad mysigt med pulka! Jag har själv inte åkt sen jag var barn. Det börjar minsann bli dags nu ;-)

    Apropå mössa så har jag ett bra tips. Gå in i en hobby-affär och köp en grej som heter "easy knit" eller loom knitting". Den finns i olika storlekar. Sen kan du sticka din egen mössa själv och därmed själv välja vilka färger som du vill ha. Det är skitenkelt och roligt och går dessutom väldigt snabbt. Man brukar få med några enkla stick-beskrivningar i förpackningen. Googla på det så kan du se hur mycket roliga saker som man kan göra :-)

    Kram på sig

    SvaraRadera