onsdag 24 februari 2010

För 5 år sedan idag...

1
.....fick jag denna bilden
Då kallade vi honom Pluppen
som senare blev en Theo ...
1
Jag har massor av tankar kring Theo just nu, jag är så rädd för
att jag inte ska vinna kampen mot Mr C.
Jag undrar även hur allt detta påverkar honom, jag försöker att
inte förklara mer han behöver veta.
Jag vill suga i mej allt av honom, allt han säger eller gör.
Älskar hans små varma kramar nåt så vida pass, han är
verkligen min stolthet,,,
1
Vill helst inte lämna han ifrån mej för han ger mej så
mycket energi,styrka & ork,,,
Ja man kan säga att han knyter mina boxhandskar i
ronderna mot Mr C.
& min underbara man ger mej vatten,massage & peppning.....
Hoppas bara att det räcker!
Stunderna finns då jag är totalt livrädd!
Visst alla kan vi dö i morron av någon anledning men jag har
fått första sidan i boken skriven & den texten går inte att
raderas bort tyvärr!
Tänk så lite vi vet om vårat öde..
1
Just nu mår jag kanonbra,har varit & tagit prov på de vita
rackarna & har inte hört nåt än så jag hoppas på bra värde.
Det uppskattades av mej att dom kan ta detta prov i fingret
har ju knappt nån synlig ådra i högerarmen så jag är
svårstycken & de gör ont efteråt.
Ska ta nya prover nästa Torsdag igen.
1
Håret sitter fortfarande men idag har det kännts som om
svålen har haft en centimeters mellanrum till håret & de
kliar, jag är inne på 12:e dagen efter cellgiftet så det borde
väl snart vara dax tror jag.
Hyn är trist, finnar, småbölder & kvisslor som inte försvinner
även att jag smörjer med min Aloe vera..
men det borde tillhöra, jag har ju faktiskt fått GIFT i min
kropp.
1
Annars så har Theo lekt med Simon,,,
Båda grabbarna hade spelförbud men det fixade dom galant.
Theo blir en helt annan kille när han spelar för mycket så nu
är det förbud här tills på Torsdag.
Han blir otrevlig & pratar bara i tvspel & frågar 1000 ggr om
när han får spela nästa gång,24/7, ja allt kretsar kring SPEL!
Sen är det tidsgräns för den aktiviteten...
Det är INTE nyttigt med för mycket spel för barn.
Gör honom inte en tjänst snarare tvärtom..
1
Theo fick reda på att Simon sover i sin säng hela natten så
nu ska han göra som Simon sa han...
Dom där två är för söta, dom gör som den andre gör, tur att
det till 98% är bra ideer dom snor från varandra=)))
1
Väntade förgäves på mina desperata hemmafruar,,de är ju
nästa vecka dom börjar,,lite snopet!
1
Hejdåposs!

3 kommentarer:

  1. ah det ser man ju att det är Theofis:))) pluppen:)))

    Kan berätta att Simonen sovit hele natten i sin säng och inga har vaknat under natten! härligt!

    Dina tankar är hemska, och det med rätta. Men att leva som du gör nu, är det enda att göra. Livet blir lite som en Curling-match...sopa sopa fixa så vägen för Theofis blir så rak o klar som möjligt:)

    nu anser jag mej känna din son ganska så väl, och nånstans där, känner jag att han är en väldigt stark kille, och en väldigt förståndig kille...ju mer tiden går, så kommer han växa in i detta...och det behöver inte bli katastrof för honom,
    kör på planen, att göra det så smidigt som möjligt för honom, var den underbara mamma du kan vara , under dom omständigheter som råder!

    njuta av dom, små liven ska vi ju alla göra så mkt som möjligt, ingen vet ju om man får ett tak i huvudet nu med all snö:)))

    jag tror att dina tankar är tankar som MÅSTE få komma fram och bearbetas, för att du ska hitta en balansgång att gå på, i denna sjukdomstid.

    Theo är ju en väldigt trygg, glad, stark i sig själv liten finemangkille, och ingen vill väl att ens barn ska se sin mamma vara sjuk...

    men låt han ventilera det som känns jobbigt det kommer nog lite här o en liten bit där....

    det kommer bli bra ankarara!!

    kram kram

    SvaraRadera
  2. oh ja desperata hemmafruar längtar jag också till!! minns ite vad som hände sist..kanske den där orkanen?!?! jaja man kommer minnas när nästa sätter igång! Ha en bra dag! kram

    SvaraRadera
  3. Hade du inte haft dessa tankar som rör din son och MrC så hade jag inte trott att du varit på riktigt..
    Jag tror på att du övervinner MrC och det med stor hjälp av en liten och en stor kille, de som smörjer ditt hjärta var dag, de som finns där och ger dig styrkan att slåss mot idioten MrC..

    Skönt att läsa att du ändå mår hyfsat bra i allt detta..

    Kramar Mia

    SvaraRadera