måndag 19 oktober 2009

Denna karamell är INTE god att suga på!

Ja då var det mesta av måndagen över, har sagt till Hanen flera
gånger att just denna dag har gått så sakta,,

Somnade nog vid halv elva igår & sov till tre konstant.det är ganska
bra för att vara jag,,hade ju fått en liten sovis så det hjälpte lite,
resten av natten har jag sovit till & från & drömt massor av konstigt!

Frukosten smakade inte så mycket men kaffe slank ner =)
Lämnade Theo på dagis & sen bagav vi oss till Eksjö.
Vi har bestämt att Hanen ska var med hela tiden under denna
resan, jag orkar inte bära väskan själv & sen kan vi oxå hjälpas åt
att slänga ut lite av bagaget i mellanåt oxå!
Ni som känner mej vet ju att jag är en samlare *L*

Hade tur så jag kom in direkt fast en liten väntan i rummet men
hellre det än i väntrummet.
Läkaren var av kvinnligt kön & en helt underbar person, hon talade
till oss båda & hymlade inte vilket jag uppskattar.
Jag är inte intresserad av att få höra en förskönad bild & inbilla
mej själv att det inte är så farligt, bättre tvärtom!

Så,,,det onda är att det är bröstcancer men vi vet inte om det är en
ond eller god cancer men det är likväl bröstcancer!
Jo jag har sagt det till mej själv flera gånger idag.
-Du har bröstcancer Ankan!
Än så länge har det inte gått in ordentligt.
Susar mest i mitt huvud liksom men det får det göra!
Det händer inte mej!

Det kommer att bli operation det är bokat & som det är nu så ska
hon ta en tårtbit men vet inte när ännu det beror på vad proverna
säger.
Detta är för att "knölen" sitter på ovansidan av bröstet men det är ju
inte där än.
Dom tog en bakoframspruta & sög ur lite ur knölen,,jag & namn men
jag tror det hette Biopsid eller nåt sånt,,egentligen är det ju ganska
oviktigt vad den heter för mej är det en bakoframspruta...
Den gjorde JÄVLIT ont i allafall,,& STOR var den!
Som en stelkramp fast värre & gånger två stycken!
Inget jag rekomenderar!
Hon var lite imponerad att jag hade hittat den för oftast gör inte folk
det så det kändes ju skönt att höra, är ju inte så länge som jag känt
den.
17 September var det ju.

Oftast brukar jag se fram mot resor men inte denna för här vet jag
inte målet bara önskar.
Det jag vet är att Hanen kommer resa med mej & det känns skönt.
Han är den lugna här =)
Har massor av andra runt mej på resan med god energi & stöd & det
vet ni att det uppskattas.

Jag ska inte måla FAN på väggen men just nu så sjunker det in mer
när jag sätter ord på det.
På nåt vis är det skönt & ha bloggen & ventilera med & på för jag
kommer inte att gömma undan att detta drabbat mej.
Jag är en ventilerande människa & pratar för att må bra & kommer
så att göra nu med.

Det som är jobbigast nu är väntan, jag ska vänta i en vecka till på
provsvar för att få se hur den är men hoppas på att jag snart snart
opereras för jag vill inte ha denna kvar en minut mer än behövligt!

Min djupa fundering är oxå(knäppis) om jag får ta med mej
laptoppen till sjukhuset *L*

Nu ska jag umgås med mina grabbar, dom har varit på
långprommenad så jag fick ett litet andrum själv på nån timma
med mina tankar.

Hejdåposs!

11 kommentarer:

  1. sänder här en massa styrke kramar. det är bra att du kan prata och jag vet att vi är många som gärna lyssnar om du vill. många kramar till dig och din lilla härliga familj / Pernilla

    SvaraRadera
  2. Tänker på dej jättemycket /Fru C

    SvaraRadera
  3. hej gumman. idag är det måla fan på väggen dag, imorgon målar vi väggen vit och utgår från det. dag för dag ett steg i sänder. inte tre dagar fram eller tre dagar bak, nu är det medveten närvaro som gäller, så löser det sig. kramen på dej

    SvaraRadera
  4. Här kommer lite styrka även från en nytillkommen läsare :O)
    Finns många här ute, som stöttar dig, när det går uåå och när det går ner!
    Kramen!

    SvaraRadera
  5. Ramlade in här och läste om vilken resa du har framför dig.
    Jag håller alla mina tummar och tår för dig.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  6. Varmaste kramen, jag tänker på dig.

    SvaraRadera
  7. Hjälp! Vilket besked att få! Jag hoppas du kan finna styrka och klara detta. Du låter dock oerhört positiv. Jag tycker som mymmlan att inte måla fan på väggen.

    Styrkekramar från skåneland!!

    SvaraRadera
  8. Ska också låna dig mina tummar o skicka dig goda tankar..!!

    Du ska veta, jag har gått genom samma sak för några år sedan, o jag vet precis vad du går genom just nu..
    Kände den, mammo följde, fulingen hittades.. ringde min mom som har haft bröstcancer med op o strålbehandlingar o hela skiten..
    Provtagning, sen operation en vecka senare.. Hade tur att det var den "goda" knölen.. o allt blev bra!!

    Håller tummarna o hoppas det går lika bra för dig!!!

    Tänker på dig o dina kära..

    Puss o kram på dig <3

    SvaraRadera
  9. Du vet vad jag finns om du bara vill hålla en hand en stund eller behöver en kram

    SvaraRadera
  10. Aj aj aj, inte bra det här :-(
    Men du är en tuff brud och kommer att fixa det här.
    Tänker på dig och skickar kramar i massor!

    SvaraRadera
  11. Det är en jobbig resa du o din familj har framför er.
    Det är tur att man har barn o andra nära o kära. De ger så mycket glädje o styrka mitt i allt elände.
    Ett stort lycka till o många kramar
    ifrån en du inte känner.
    Men jag är en av många som tänker på dig.
    (jag vet vem du är genom gladmymlan)

    SvaraRadera