torsdag 15 oktober 2009

Kläm på brösten,,,,,,

Ja då var det mammografi idag på fm,,,hon fick ta flera plåtar för att
det kom en vit skugga med på dom 3 första..
Ja redan då kände jag att,,nä det här blir inte bra!
Några plåtar senare så fick jag ultraljud,,,jag såg den otäckingen..


Frågade ju så klart hur mycket den läkaren fick säga & ja de han sa
var
- Den är suspekt!
-Jaha vad innebär det, frågade ju jag då!
-Jo den är 13 mm & ska bort, denna ska du inte ha kvar..
-Jaha är det en knöl eller en tumör? undrar ju jag då.
-Det är samma sak svarade han,,,

Att den ska bort beror även på min släktbakgrund med cancer!
Sköterskan var underbar & kramade om mej när jag grät & sa att
det var jättebra att jag kommit nu!
Var oerhört skönt att veta att hanen satt i väntrummet så jag slapp
vara själv just då...mitt stora stöd!


Ja inte behöver jag säga att miljoner tankar snurrar i mitt huvud!
Så på måndag styr vi kosan mot Eksjö & bröstkirurgen.
Fixade så Theo kunde vara på dagis då för jag vill att hanen ska
vara med mej hela tiden & lyssna & fråga för jag kommer med all
säkerhet INTE ta in hälften av vad som sägs...

Tänk om hon säger att detta är inte så farligt & jag inte uppfattar
det,,hade ju varit katastrof =)


Em har tillbringats med bloggfika åh det var skönt att få dryfta
om allt & knöl,,,
Plan A,B,C finnes =)
Ringde några samtal oxå,,mamma låg nr 1,,lilla mamma!

Men som det känns just nu så behöver jag inte detta ,,,
Det finns så många runt oss som har blivit & är drabbade av just
detta & jag är nyfiken för jag har ingen aning om vad stegen blir nu,
vad kommer hända,,,,

Så är det någon som vill dela med sej av erfarenheter, goda som
onda så är mitt öga idelt läsande!

I morron bitti kommer Theo & det är en jäkla tur det ,,han är min
medicin på alla sätt & vis,,,

Nu ska vi käka lite & grannen kommer över oxå =)
True Blood!!!!

Hejdåposs!

11 kommentarer:

  1. hoho, ja plan a,b och c....det är lugnt gumman!
    men du,
    låter väl dumt, men jag måste bara säga att idag då va, när du tog bort ditt hår och visade din vackra nuna, så var du så jäättevacker!! Du borde verkligen ha håret bakåt så dina drag kommer fram mera!
    inte gömma sånt fint fejs!

    pöss o kramen och dina tankar är mina det vet du!
    kram kram kram

    SvaraRadera
  2. VI löser det här oxå syster! You'll never walk alone... Bara några siffror borta!

    SvaraRadera
  3. Vi ska kämpa oss igenom de här och vi fixa de.. mm VI!! Både anna o jag kommer att finnas vid din sida som två parasiter och störta dig. För det är vad vänner är till för. Vänner finns i vårt o torrt. Och du vet vad jag finns och du har mitt nummer om du behöver byta ord!
    Massor med kramar

    SvaraRadera
  4. Jag vill att du ska veta att det bara är att ringa om du behöver prata. Du/Ni kommer att klara det här galant. Det måste kännas skönt att du har din hane som stöttar dig till hundra procent. STOR KRAM Emma

    SvaraRadera
  5. Tänker på dig och kramar om!
    Och som du skrev att systern sa; Bra att du kommit nu! Det kommer alldeles säkert att gå bra och nu har dom ju koll på dig/läget.

    SvaraRadera
  6. Som vi sa i går.. det löser sig.
    Många kramar


    ps
    du vet var jag finns när du behöver eller så...

    Annika

    SvaraRadera
  7. Som vi sa i går.. det löser sig.
    Många kramar


    ps
    du vet var jag finns när du behöver eller så...

    Annika

    SvaraRadera
  8. Hej i ankboet!

    Kerstin här har varit hos dej/din syster Marie på massage, vet inte om du minns mej, är vän med Annika.M.hon berätta för mej vad som hänt dej.Jag fick bröstcancer 2001 gjorde 3 op den våren.Jag finns här om du behöver fråga,skrika,gråta,vara förbannad har egen erfarenhet av allt detta.
    Annika har mitt mobilnr. Det löser sej som en kille sa till mej när jag drabbades och på något djävla vis så fick han rätt, det har löst sej.Håller om dej. KRAM!

    SvaraRadera
  9. Det kommer att ordna sig gumman. Tänker på dig. Kramis

    SvaraRadera
  10. Styrkekramar till dig Ank, det kommer att fixa sig det här!
    Du vet vart jag finns om du behöver mig :)
    KRAAAM!

    SvaraRadera
  11. Du fixar det här. Alla runt om dig håller tummarna och kommer att stötta dig.

    Kramar i massor

    SvaraRadera