tisdag 20 oktober 2009

Bläflaggan är hissad,,,

1
1
I kväll läste vi boken som var med Happy Mealet i lördags,,
Sjörövar-Rakel och Kapten Snorfinger,,
Där hade dom en Bläflagga & den lånar jag & hissar nu!
1
Läkaren rådde mej att prata med Theo redan nu om det som hända
ska,,ja hur gör jag då?
Gå ner på en 5 årings nivå & berätta,,ja berätta vad?
Jag vet ju knappt själv vad som ska hända, jag har ju inte ens fattat
själv.
Mitt bröst ömmar nåt så förbannat efter bakoframsprutan
(cellprovet) men det var ju enkelt att förklara då han själv fick
spruta för inte så länge sen så det kom han ihåg & ville ju titta på
plåstret.
Sen berättade vi att det bodde en knöl i min tutte som är busig så
doktorn ska ta bort den..
-Jaahaa, sa han då, men ni,,ska jag sjunga en sång för er?
-Öh, ja varför inte gör det.
Å så sjöng han =)
1
Åh vad jag oxå vill vara barn & sjunga en sång, tänk så enkelt va=)
Fast jag undrar vad han tänker eller kanske det bara är så enkelt,
bara sjunga en sång!
1
Är så glad att jag har Theo denna veckan han ÄR medicin.
När vi låg i sängen vid nattning så säger han så där bara.
-Jag tycker du var fin idag mamma!
-Jaha sa ju jag då, varför tycker du det?
-Jo du har en snygg tröja & fina byxor & sen är du fin i håret
ungefär som Gene Simmons,,,
Visst måste det vara en komplimang med tanke på hur jag såg ut
när han frissade mej till Gene häromdagen =)
1
Det börjar sakta att smälta in men det känns som om jag är utanför
& tittar på,känns wiered men det är som hanen sa innan,,
Nu kör vi, ettan är i så det är bara att köra & ja så är det.
Ingen av oss här har fattat vi funderar lite för oss själva & vad ska vi
säga , vi vet ju inget & kan inget göra åt detta.
Det enda vi vet är att vi SKA fixa det & det gör vi.
1
Läkaren frågade en del idag om släkten, vi är ju en släkt med cancer
tyvärr.
Bröstcancer & underlivscancer på mammas sida.
Bröstcancer & lungcancer på pappas sida.
Så vi kan vara en "sån familj" där det är genetiskt & om jag har tur
så använder dom mej till att kolla om det är så, läkaren funderade
på det.
Den utförs med hjälp av mitt blod & analyseras i Linköping, det tar
en stund men kan jag hjälpa till för mina ättlingar & förhoppningsvis
forskning så mer än gärna men det vet jag ju inte än, hon bara
nämnde det idag.
1
Jag är oerhört glad att jag har så många runt mej som ger stöd &
energi,,jag vet att det är många som tänker & grubblar på mej.
Jag kommer använda er så hoppas ni står ut=)
Jag läste inläggen på mitt föregående inlägg & alla sms &
telefonsamtal jag fått idag gör mej så glad...
Tack för att ni tar mej för den jag är & att ni finns & har funnits,,
Jag är ju inte som alla andra *L*
1
Jag kommer med all säkerhet dravla en massa här inne men det får
jag=)
Nu kommer jag ju inte att dö men för mej kommer nog detta bli en
av mina tuffaste resor innan jag vet att allt är ok!
Har ett underbart resesällskap & det underlättar!
1
By the way!!!!
Jag tog min sista cigg idag på morron,,nu har inte solariesolnig, cigg
eller snus nån koppling till detta (för det frågade jag) men nu har jag
ett skäl till att sluta helt..
FÖR
Hur jag tänker
Vad jag gör
Vad jag äter
Har betydelse vet jag nu från en vis kvinna!
Så nu är det slut på bolmandet,,,kan om jag vill & Ja jag vill!
1
17 september & denna dagen kommer alltid att sitta i mitt minne,
en knölhittardag & en domdag!
förhoppningsvis lär jag mej nåt av detta & kanske fler med mej.
Vad återstår att se & höra.
1
Nu ska jag ta min sovis & försöka slappna av för det behöver jag.
I morron kommer Veronica & Milton på besök det blir trevligt sen
är det simskola på kvällen för Theo,,
1
Hejdåposs!



2 kommentarer:

  1. Den däringa visa kvinnan är klok... hon vet va hon talar om.. jag har sett på..

    Va rädd om dig.
    Du vet var jag finns.

    Kram

    (Bergatrollet)

    SvaraRadera
  2. bort med bläflaggan nu. nä då, allvarligt talat, hoppas du är lite okej i alla fall, det är en tuff tid men de flesta b-c-fall slutar ju "lyckligt" .....och en tårtbit mer eller mindre:-)

    ring om det är nåt, ta det lugnt och kom ihååg att ringa f-kassan, för nu bör du vara sjukskriven liksom.

    tänker på dej och tror det kommer bli bra. jag har målat över fan här hemma så nu är min vägg vit och fin. det måste din vägg med bli. påååsitivt tänkande...stor kram

    SvaraRadera