torsdag 29 oktober 2009

Skrivbord a´la KIZZ

1
Nu är Theos rum helt klart,,,längtar tills vi får se hans min när han
ser skrivbordet, ommöbleringen lär han inte bry sej så mycket om=)
Så ta en titt på hans krypin!
Ovansidan på skrivbordet som Hanen fixat.
Skrivbord framifrån
Ena halvan av rummet
Åh andra halvan,,
1
Vi är supernöjda hoppas att han blir det oxå!
Ska måla hans stol till nästa gång han kommer..
Vad tycker ni,,svart,,röd eller vit?
1
Annars har jag varit effektiv idag på em tycker jag.
Jag har lyckats med att,,,,
*Städa & slänga från skafferiskåpet
*Städat & slängt från plastburksskåpet
*Plockat bort kläder som är för små till Theo
*Fixat klart Theos rum
*Rensat mina garderober & lådor,
(,jo jo 2 kassar slängda & 2 till bättre behövande)
*Lagat mat till Hanen
1
Jag har konstaterat att jag försöker förtränga allt,,precis som det
skulle fungera!
Jag vill inte verkligen VILL INTE!!!!!!!
1
Jag blev totalt rädd & lite ångerst idag när jag fick frågan om jag
skulle tappa håret av strålbehandlingen,,,,
Så jag var tvungen att googla för & kolla in strålbehandling &
biverkningar...
Nä vad jag kunde tyda så tappar jag inte håret(hoppas det stämmer)
Är mest rädd för att jag inte ska vakna efter narkosen fast Hanen
tröstar mej & jag vet ju att han har rätt nån stans ini mej,,,
Jag är i den underbara läkarens händer & dom har full koll på mej
men jag tycker det är en jobbig känsla, kan inte rå för det!
1
Försökte titta på bröstcancergalan men nä jag tyckte det var för
jobbigt,,
Överallt hör jag tydligare BRÖSTCANCER,,,radio & tv,,
Har hört ordet innan med men nu hör jag det tydligare,,
Hmmm kan det vara min tinitus som sänkt ljudet *L*
1
Nåt positivt i det hela är att min medicin för social fobi &
panikångerst verkar fungera eller är det så att den förträngdes
pga detta,,
Hoppas inte det för då vill jag verkligen INTE vara med när allt
uppdagas för mej & jag förstår vad som hänt på riktigt!
1
Usch,,nu känns det lite jobbigt,,,
Tack gode gud för att Theo kommer i morron,,han är min medicin!
Min prickiga lilla medicingubbe=)
1
Nä måste nog försöka att sova en stund!
1
Hejdåposs!



5 kommentarer:

  1. Men se ..wao..vilket fint bord till Theo..så cool. Han kommer att sitta där och stryka sin lilla hand över bordskivan...så nöjd.

    Visst är det väl så...är det något man inte vill se...nog ser man det överallt. Är det något man vill se/hitta.....då är det som förgjort!

    Härligt att din lilla medecingubbe kommer till helgen....
    Tänker så mycket på dig Annika...Så skönt att de får ta hand om dig nu nästa vecka....

    Ha en fin Halloween helg med din gulliga familj,
    kramis Anne-Lee

    SvaraRadera
  2. Å jag som funderade på om Theo behövde lite leksaker som Max inte leker med.... men han verkar ha en hel massa...

    Det kommer gå bra det vet du...

    Många Kramar
    Annika på Berget.

    SvaraRadera
  3. SNYYGGT!!!! han blir nog så glad så (fast förvänta dej inget, dom kan lika gärna bara rycka på axlarna o göra nåt annat typ, barn är väldigt oberäknerliga:)))

    önskar jag skulle gå igenom det istället för dej, jaghar ju inga problem med sjukhus, operationer eller nåt alls, gillar narkos, då får man sova. gillar vakna upp, då får man mackor:-)

    vad gäller strålning så ska du inte tappa hår, däremot om dom skulle ge cellgifter, så tappar man ofta håret, en å andra sidan tycker jag att turban borde bli på modet igen, så ....och lösögonfransar finns, och du är strålande vacker som du är, så ....det är är nog lungt gumman.

    införskaffa en packe ljudböcker inför resorna fram o tebaka te jönköping bara, så du har nåt spännande att lyssna på dit o hem...

    och jag följer när du vill. barn löses alltid.

    min vän som har detta, körde ju hela racet, och det värsta var väl tröttheten. så be att få lite amfetamin eller nåt som piggar upp:-)

    vi tar det som det kommer. en tårtbit mer eller mindre, det är ju en rätt stor tårta ändån kvar:-)

    och sen blir det lite strålning. det kan han få skit-egon!

    tror du kan köra på livet som vanligt förövrigt, som alltid. det är ju inte alla som reagerar "bara för att man borde reagera" hårt vid en sån svår diagnos.

    det kan ju lika gärna bara vara att ta bort skiten o sen käka cupcakes...

    så får vi tänka goa anka.
    bröstcancern får inte bli mer än en liten knöl i bröstet som dom tar bort.

    den behöver inte ta större plats.
    den hindrar dej inte i ditt pyssel, den smärtar inte (för tillfället) den bara sitter där och försöker reta gallfeber på dej.

    men på tisdag är han väck..kanske inte behöver bli värre än att ta bort en blindtarm?

    vi kör positivt tänkande nu. hela vägen! pöss o kramen !!

    SvaraRadera
  4. Du är stark Annica. Du klarar det här. Men visst märks det att du rusar på som X2000-tåget och jag förstår det. Glöm bara inte att stanna vid stationerna, plocka upp dina medpassagerare och fyll
    på bränsle. Den bästa medicinen är många ggr att motionera,det rensar huvudet och bygger även upp den fysiska kraften så man "pallar med". Kanonbra att du slutat röka men har du inte ens tuggummi lr nå´t? Jätteduktigt i så fall men abstinensen skruvar också upp dej. Var inte för tuff emot dej själv. Kram/Cina

    SvaraRadera
  5. Röööööd stol! Kram hjärtat!

    SvaraRadera