måndag 26 oktober 2009

Min Måndag,,varning! Lång läsning,,

1
Tänkte börja med att visa hur fint min hand har läkt & nästan all
känsel är tillbaka i tummen,,något stelt vid böjning men det tillhör!
Snyggt va?
Nu sitter jag i soffan med ett glas vin & Cashewnötter & det enbart
för att jag är värd det !
Just ikväll känns det så faktiskt!
1
Morronens resa startade 08.20 mot Eksjö, självklart var det taskigt
med parkeringar så allra längst bort fick vi stå men vad gör det!
Stegade in & slängde upp alla brickor, är ju tur att jag har frikort=)
Hade tur & fick komma in nästan medesamma,,gillar inte väntrum!
I brist på annat innan läkaren kom så plåtade jag syrgasen om nån
undrar hur det ser ut *L*
1
Inredning,,,
1
Läkaren var lika trevlig som hon var förra gången & denna gång var
det med en läkarkandidat,,hon är privilegad som får lära sej av
läkarna i Eksjö för dom är duktiga.
Dom klämde & kände & fixade & trixade.
Jag trodde jag skulle få mer svar än jag fick men antagligen var
svaret på bakoframsprutan att det definitivt till 100 % är
bröstcancer.
Sen berättade hon att om tisdag åttedag så har jag tid för
operation.
Altså 3 November kl 8 ska jag infinna mej där.
(Denna gång slipper jag duscha i Descutanet)
Jag skrev ju tidigare att vi ev skulle få ingå i en undersökning om det
är genetiskt i våran familj,,våra uppgifter ska skickas till Linköping
så får vi se sen om vi är en "sån familj".
Finns ju lite att ta på...
Farmor gick bort i bröstcancer som hade gått till skelettet, Pappa
gick bort i lungcancer som gått till levern.
Min faster hade bröstcancer.
Mamma hade bröstcancer 2007,min moster lungcancer & gick bort,
min kusin underlivscancer....& nu jag bröstcancer!
Rådde Mari idag att oxå göra en mammografi.
1
Hon kommer att ta en "tårtbit" & kollar samtidigt de främsta
lymfarna, är dom angripna tar hon fler lymfar annars är det lungt
Det får jag svar på när jag vaknat.
Liten skvätt radioaktivt ämne kommer jag att få isprutat mej men
nä, jag kommer INTE bli självlysande för det frågade jag *L*
"Egon" skickas vidare för analys & det får jag svar på 3 veckor efter
operation...väntan igen!
Det kommer även att bli efterbehandling troligtvis strålning & den
görs i Jönköping 5 dagar i veckan i 5 veckor...varje resa är ca 20 mil
fram & tillbaka!
Ja ni kan ju räkna ut hur många mil det blir!
1
Sen kom det in en kvinna som kommer att bli våran frågeportal,
bara att ringa om vi har några frågor om någonting & det känns
underbart.
Var ju tvungen att fråga om datorn fick följa med så jag har nåt att
göra,,för visst kommer jag vara pigg som en mört =)
Hon såg inga hinder i det,,jag var det första att fråga,,typiskt va?
-Ta med den du,,,
Ja det kommer jag allt att göra!
1
Sen kollade dom EKG & hade det inte varit för att jag var topless så
hade ni fått se bild på alla kontakterna & sladdarna fastsatta på
kroppen men tyvärr inga nakenbilder här *asg*
Sänka & 2 rör blod & en folder med info för mej som ska operaras
för bröstcancer.
1
All personal är helt underbara, känner mej så väl omhändertagen!
Sen var det över för denna gången.
Tog en fika på Lennarts & försökte få ihop informationen men nä,
det fastnar inte riktigt!
Tur att Hanen är med & kan återberätta för mej vad som sas.
1
Jag har världens finaste man i mitt liv, jag hoppas verkligen att du
kommer att fixa denna resan för vad jag har förstått så kommer
den bli lång & massa kommer ske ..
Älskar dej av hela mitt hjärta ska du veta utan dej hade
det inte känts så lätt!
1
Hem handla färg för jag skulle ju måla!
Sagt & gjort,,,jag målade & Hanen plockade ur min bil för jag hoppas
på att sälja den i morron,,fått ett bud på den men inge bra men
bättre än inget =/
Målning var det ja!
1
Broccolisoppa & macka till kvällen & telefon,,,jo mitt öra är ömt nu!
1
Jag försöker att ta in detta men jag vet inte riktigt vart jag ska
placera informationen,,,
Ja gott folk detta blev visst ett långt inlägg + till er som orkade läsa!
1
I morron håller jag tummarna för T,,lycka till!
Tummarna hålls även för låga värden,,,,
1
ÅH ETT STORT GRATTIS TILL ANNIKA & ULF!!!!
Gillar ni Tattoo så kolla in HÄR.
Har inte fått nån bild ännu av min prickiga son så jag ger en annan
det ser ut som han svävar tycker jag *L*
1

,, svävande Theo,,

Nu ska jag njuta av sista skvätten vin bara för att jag är värd det =)))

Hejdåposs!


3 kommentarer:

  1. Men vännen... jag vet inte vad jag ska säga till dig... tårarna är så nära så nära för mig, hur är det då inte för dig... KRAM

    SvaraRadera
  2. Det här fixar du Ankan!!

    Bara känner för att skicka över den största portionen positiv energi jag bara kan åstakomma!
    Du har din Hane, du har upptäckt det tidigt och även om det kommer bli jobbigt en tid framöver så känns det bara helt enkelt som om det kommer att gå bra!

    Jag känner dig inte så väl, men du ska veta att jag känner FÖR dig!

    Kramen

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du agerar så starkt! Hade jag varit i din situation så hade jag inte orkat göra någonting. Jag hade grävt ner mig i sängen, och vägrat gräva upp mig igen förrän allt var över.

    Kramar i massor

    SvaraRadera