tisdag 13 oktober 2009

Rus på dan,,grubbel till natten!!!

1
Nä, mitt avflagnande nagellack fick allt sitta kvar med ner på torget,,
Suget tog över,,ja suget efter ROTMOS!!!
Ner på torget & köpte kålrot & potatis & vips hem & kokade rotmos
hämtade riktiga ägg hos mamma oxå,,dvs av hönor som INTE sitter
i en miniminibur & bajsar ut ägg på löpande band,,,det är faktiskt
skillnad i smak & färg,,tycker jag iallafall=)
1
Trots mitt grunnande så tog eftermiddagen fart,,ja väldig fart
tillomed,de sprudlade i mej efter att göra något så då ficka ju ta tag
i nåt,,bästa att följa sina känslor eller?
Så idag blev det 1 balja med rotmos, 2 sockerkakor till i morron &
tekakor med havregryn i...
Jo jag är rätt nöjd med mej själv faktiskt!

Nybakta hjärtetekakor!
1
För att spexa till det lite så använde jag pepparkaksmåttet med
hjärtan & de blev jättefint & dom godkändes av hanen med=)
Lite passande för av det tupperwaretjejen säljer i morron så går 5 %
till bröstcancerfonden & vad passar bättre då att servera än
hjärtetekakor?
1
Föresten,,,
Är det någon som vet var jag kan köpa pepparkaksformar i form
av döskalle?
Skulle gärna ble ve en sån !
1
Så om jag nu skulle sluta grubbla & försöka sova lite,,,
I morron blir det fullt ös ska försöka portionera ut allt över hela
dagen för att underlätta för mej själv..
Min fina hane har lovat att följa med mej på torsdag,,
bättre stöd kan jag inte ha tror jag,,
Ja jag lär inte få nåt svar men skönt att han är med..
1
Önskar jag hade en dag utan grubbel,,det är alltid nåt nytt som
dyker upp, önskar att jag bara kunde rycka på axlarna som vissa
andra men nä, de kan jag inte.
Kan inte bara nonchalera vad jag känner inför vissa saker som sker
& inte sker med för den delen,,,
Jag orkar inte alltid vara vuxen.....
Är så himlans glad för att jag kan prata med hanen om hur jag mår
& när jag mår & han köper läget & stöttar..
1
Inte i morron & inte nästa dag men nästa dag då kommer Theo
mitt lilla gryn,,,,
1
Hejdåposs!

2 kommentarer:

  1. Det där med att inte visa känslor är så typiskt svenskt.Skulle må mycket bättre om vi tilläts göra det.Borde ta efter dom på de sydligare breddgraderna. Ta ett dödsfall,en begravning som ex.Där gråter de,bryter ihop och visar sin vanmakt helt öppet och släkt,grannar och vänner tröstar och stöttar. Ingen klandrar dom för det och motar bort å det hjälper den drabbade att överleva situationen..Gör så i Sverige och de skulle genast skicka en t psyk för då anses man som självömkande,knäpp ja, och kroniskt sjuk i huvudet.På en svensk begravning tvingas man smussla med näsduken och sitta tyst.Gråta ut får man göra först när man kommer hem där ingen ser en. "Sitt inte där å tyck synd om dej själv,ta dej i kragen".De orden får den som visar känslor allt som oftast höra.Finns ingen som mår bättre av såna ord,bättre de inget säjer alls då istället.Knäcker ÄNDÅ mer att inte få förståelse.Det handlar ju inte om självömkan utan om förlusten av den man älskade.Är det inte konstigare m folk som bara går vidare utan sorg?Lr de som aldrig grälar,vill de verkligen ordna upp saker?Lr döljer de nå´t?Hm.. De som grälar vill få en lösning och förklaring t problemet och inte "sopa det under mattan" av bekvämlighet. Samma sak med arbetslöshet,sjukdom lr ensamhet, det är en förlust inte självömkan lr att man är "knäpp".Man behöver bara tid att ta sej upp igen!Så låt dom få det och stötta för det går inte "sopa bort". Människor som själva aldrig haft det svårt avskärmar sej och är rädda för att ta i det svåra.De saknar empatiförmåga, är bortskämda med en trygg tillvaro och ibland undrar man om det ska till en tsunami lr ett krig för att de ska vakna...Förlåt,det här blev långt. Kram

    SvaraRadera
  2. http://www.cakedreams.se/product675/category0/subcategory0/Doeskalle

    Här har du en döskalleform..

    Dem däe hjärtanen ser himla goda ut, tråkigt bara att jag inte kan komma. :( Oroa dig inte när det gäller knölen. Jag känner i min mage att det inte är något farligt. Sänder massa kramar och god energi till dig! puss på dig fr. ankansson

    SvaraRadera