onsdag 23 februari 2011

Ego,,va e de?

Hittade mitt 5kronors loppisfynd i garderoben,hade glömt att
jag fyndade väskan...en döskalle & superlim så..
Woilaaaa

I dag har jag utövat Qi-Gong för första gången,bra upplevelse
vi fick en egen dvd av "vår Qi-gong" så nu ska jag försöka
göra det hemma.
Vi har även pratat om stresshantering & hur viktigt det är
att lära sej att säga nej när jag inte orkar.
Innebörden av att vara egoistisk,ja där ser vi nog olika
var & en..
Vad är egoism för dej?
Är det ett positivt eller negativt ord för dej?

Pratade oxå om hur viktigt det är att få respekt/ ge respekt.
Min sjukdom har gett mej många tankeställare,positiva som
negativa.
Framförallt har jag fått reda på vad JAG betyder för
människor, kända som okända.
Jag är ändå allra mest lycklig över Mari,att vi e vi igen!
Ja mina tankar & värderingar har virvlat rejält!
<3 <3 <3 <3 <3

Jag har börjat byta ut "mellanmålen" med Nutrilett, 2:a dagen
MÅSTE bli av med sötsug,tycker dom är goda faktiskt.
Nä jag ska inte banta min kropp behöver energin till att läka
men det är inte nödvändigt att stoppa i mej allt onödigt.
Tanken är ju att jag ska komma igång & röra på mej oxå.
7828 steg blev det idag.

Kvällen har jag varit på Blingo visning..
..ja de var massor av fint,det blev en tröja till Theo i
Petrolfärg,,de blir snyggt de!
Snöggt!

hejdåposs!

2 kommentarer:

  1. Just den klänningen tittade jag ut åt min dotter, en riktig Mimmi-klänning ! Ordet ego för mig är från början ett dåligt ord. Jag förknippa det med självupptagna och bara vill stå i centrum. Men de kanske det inte är? Som ordet feminist! Så fort man säger de ordet tänker man på rödhåriga kvinnor som slaktar sina män. Men det betyder de inte egentligen. De betyder att man vill att alla ska ha de lika, att kvinnan ska få lika bra lön som mannen. Ha samma värde i samhället. Man vill har jämställt. Eller de fick jag förklarad en gång på politiskt möte. Så fler är feminister utan att veta om de.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Och Mari är också glad att vi är vi igen <3

    SvaraRadera