torsdag 3 mars 2011

piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip

Önskar att det kunde bli tyst,mina pip i öronen kom tillbaka
i söndags kväll,jag som trodde jag var klar med den biten.
Jo jag vet att det är stressrelaterat & att de blev för mycket
men det är jobbigt att höra pipen hela tiden.
Är väl bara till att fortsätta ta de lugnt antar jag & lyssna på
mej & min kropp.
Pratade om stresshantering i onsdags på kursen & gick in
lite smått på ett ämne som heter Kortisol,märkligt så
kroppen gör, är intressant..ja vad som håller på i min kropp.
Har ni hört talas om det innan?

Har även varit på utveckling/framtidssamtal med
kurslärarinnan i dag,,för den riktiga termen på det jag gör
så heter det aktivitet, pga som sjukskriven inte får gå kurs..
Vi gick igenom vad kursen ska vara till hjälp för,pratade lite
personligt & fick lite välbehövliga tips & råd för att hantera
min omgivning..lärorikt!
Så mitt mål med denna kursen är att ta mej upp,göra mej
iordning & ta mej till aktiviteten,,(fast jag säger kurs ändå!)

Vadå det är väl inte så svårt kanske ni tänkte men just nu i
mitt liv där jag är & hur jag mår så är det en bedrift vare sej
jag vill det eller ej.
Inte ställa stora krav på mej för då är jag snart tillbaka på
ruta ett igen,,
Kanske jobba lite extra med vissa saker,hitta det som är
mest aktuellt just nu.
Jag skulle vela priotera mina kilon men det går inte för sej
för då går jag från själva läkandet,,
Förhalning tror jag det kallas =)
Bättre & jobba med självkänslan istället.
Det som ä tuffast men bäst!

Den gamla Ankan kommer inte tillbaka men Ankan som är
lite klokare kommer fram så småningom,ska bara räta upp
plattfötterna.

Övar på att säga NEJ oxå,,de är inte lätt men jag är ändå
stolt över mej själv,att jag kände efter i ett beslut idag & inte
körde på som förr.
Vad som helt enkelt är bäst för MEJ.
Tålamod....
Ja ja bara att jobba vidare men har jag insikten så ska det
med all säkerhet lösa sej,jag märker ju mina problem de är
inte alla förunnat att ha nått den insikten.

Idag har Theo kommit hem igen,,,åhhhhh jag är hel igen
bara det har gjort mej på gott humör,en energikick =))))

Våfflor fick vi till kvällsmat & de åts med god aptit..

I morron är det kurs igen & det stog fotvård på schemat.
Vet ej om vi ska få fotvård eller om vi ska vårda våra egna
fossingar..de märker jag i morron,,
Theo ville ha en dag med mormor istället för fritids så de
blir mysigt för oss alla,,
Hanen ska träna så han får sin beskärda del oxå *L*

Hejdåposs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar