tisdag 22 mars 2011

Sur katt..

Ja,de fick jag en idag,jag satte på henne ett halsband med
bjällra i & attans vad hon blängde på mej..
Hon har tittat under lugg på mej hela kvällen det lilla pyret!
Tänker att det är bra om hon vänjer sej tills hon ska vara
ute om några månader.

Idag började vi med att försova oss IGEN,,08.10 vaknade
vi & Theo börjar 8.30,,var inte ens lönt att stressa.
Klassen skulle på studiebesök så jag fick köra han dit direkt.

Var & lämnade lite nytt blod idag,,lite nervöst var det allt.
Sköterskan som tog provet berättade att hon led med mej,
tyckte inte det var rättvist när hon läste av blodsockret igår,
kan väl vara benägen att hålla med henne.
I dag låg det på 5,7,altså under den magiska linjen 6,0,ja
de kändes bra så det var ingen fara på taket men visst måste
jag tänk amej för & re upp min kost.
Farmor hade diabetes & pappa hade åldersdiabetes så de
finns ju i rötterna...
Ska försöka strukturera upp detta,äter kromtabletter mot
sötsuget men mitt misstag är ju att jag äter så kasst & fel &
blir hungrig på fel tidpunkt.
Men är oerhört glad för dagens siffror =)

Har varit ute i solen massor idag,gått massor & min glädje i
dag var att jag fick på mej mina jeans,,de kändes gott &
gjorde min dag !
Massa vår i luften,snö som tinar bort,vattenpölar & SOL!
Massa snö som blivit vatten =))

Min Hane är på kurs igen så det är bara Theo,jag & katten
som huserar här hemma..
Theo hade ett rejs här i kväll & testade mitt tålamod till MAX
,,så nu är det..dataspel/tvspel/tv förbud....
Mitt tålamod finns inte som förr det är så tyvärr men efter
våra utbrott så pratade vi igenom det så jag kan ju hoppas
att det blir bättre,,
Nu sover han iallafall .
Nån som har lite tålamod över så mottages det gärna...

Hejdåposs!

3 kommentarer:

  1. Kloka blomman bara le och varför gör hon de? ;) Mmm skönt att få höra din ljuva stämma oxå idag! Tack för att du finns , puss o kram

    SvaraRadera
  2. Kromtabletter mot sötsug... hjälper det?!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att blodvärdet var under kontroll! :)

    SvaraRadera