fredag 30 mars 2012

Rekonstruktion .

Förra måndagen styrde vi Janis(bilen) mot Linköping.
Hanen,jag & fikakorgen & en del tankar.
Jag hade fått en remiss till information för
bröstrekonstruktion,min bröstkirurg i Eksjö har ju lärt
känna mej så hon förstod att jag inte skulle släppa
grubbeltanken på rekonstruktion om jag inte fick info
om det.

Kaffe & macka i Mjölby.

Var framme i Linköping i god tid & det var smärtfritt att
hitta oxå.
Gick upp & anmälde mej sen bar de av till att käka.
Undrar hur många steg en personal på det sjukhuset tar
varje dag..jag tog 9000 ca den dagen & då satt jag i
bilen i 30 mil....stort är de.
Gick lite vilse där inne,kulvertat,hissar & korridorer..
Nåja mat i magarna & korsordstidning,satt väl i
väntrummet nån timma innan det var vår tur.
Hade tid kl 17 så avdelningen stängde ner,radion slogs
av..hade vi inte vetat att läkaren skulle komma så kunde
vi börjat ana oråd hi hi..


Läkaren Johann var förtroendeingivande,har 11 års
erfarenhet av rekonstruktionskirurgi & innan dess
så har han opererat bröstförstoringar.
Han kollade & fotade.
Min högra sida är ju ärret inte så snyggt på vilket han
tyckte var konstigt..det är fortfarande efter 1,5 år väldigt
rött & svullet.
Jag fick dock ett tips att jag kan sätta kirurgtejp på ärret
så ska det blekna & bli finare.
Har någon testat detta?

Till min stora glädje så har jag ett val!
Tjohoooooo jag har ett val i kampen mot Mr C.....
OM jag vill så får jag bröst =))))))))
De bästa av allt är att jag har hela livet på mej att
bestämma mej,bollen ligger hos mej..ja de känns gott

Det som talar emot är att jag måste lägga mej under
kniven igen,känns lite som om jag kan de där nu.

Det finns 3 metoder att tillgå.
1.Koksalt
2.Det egna kroppsfettet
3. Silikon

I mitt fall blir det silikon,att ta från sig själv kommer
att bli aldeles för tufft för mej.
Dom plockar bort en del av ryggmuskeln & översta
valken på ryggen & använder sej av & iom att jag ska
göra båda brösten så hade den operationen tagit 1 dag
på mej de vill jag inte utsätta varken mej eller Johann för.
Sen får jag ju ärr på sidorna & han måste gå via armhålan
& lymfar= inte bra.
Mina odds är 60% på den vänstra sidan pga att den är
strålad, min högra har 90 % chans att det blir bra.
Det är bra odds tycker jag ändå.

Nu ska jag bara bestämma mej hur jag ska göra.

Finns det någon som gjort en rekonstruktion som vill
dela med sej av erfarenhet?

Är lycklig över att jag har ett val...

FUCK U MR C!!!!!!!

Hejdåposs!

2 kommentarer:

  1. Natahlie wilhelmsson30 mars 2012 kl. 21:20

    Tycker du e så söt som skriver att du inte vill utsätta Johann för det.
    Gulliga ankan.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så härligt!

    Synd att jag inte kunde skänka lite av mitt fett ;-) ha ha Jag har fått lite extra nu när jag varit sjuk.

    Kramar från mig <3<3<3

    SvaraRadera