fredag 24 januari 2014

En vecka av gott & blandat...

Här har det varit fullt upp med halsont, trötter, möte,
studiebesök på praktikplats, läkarbesök med Theo &
prat med skolan.
 
Våran Pixie övar på att gömma sej,,,
går väl så där =)

 
I tisdags var jag p studiebesök på Statsarkivet för
en ev praktikplats (Tack Aischa för tipset).
En mycket trevlig tjej mötte upp oss & visade runt.
 
Det slutade med att jag ska sitta hos Miljö & Bygg &
hjälpa dom att dubbelkolla fastigheter som blivit
scannade till datorn.
Detta är för MIN skull, det finns ingen stress, ingen
press, inget slutdatum.
Allt jag gör är till stor hjälp.
 
Jag tror att detta kommer att hjälpa mej med att öva
upp min fokusering & koncentration igen vilket
jag har tappat fullständigt.
Öva på att göra en uppgift hela tiden.
Börjar nästa vecka.
 
Äntligen har vi varit hos Dr med Theos sömn & oro.
Ja mycket riktigt som jag kände på mej så är det
summan av allt som han varit med om som kommer upp
till ytan.
Han är en grubblare precis som jag & som en del andra
9 åringar så tänker han på döden fast lite mer.
 
Han har ju haft cancer så när inpå både min mamma,
våran vän Veronica, Jag, min syster & allt inom ramen
av 3 år.
 
Har har varit vid min sida hela tiden, sett hur jag tappar hår
sett hur jag sovit , sett mej bli av med brösten & sett
mej få nya, ändå har vi gjort allt för att han inte
skulle få mer info än vi ansåg att han behövde.
Ordet cancer nämnde vi för honom för ca 1 år sen, innan
så var det en busig knöl i tutten.
 
Nu mår han inte bra, han bryter ihop & är livrädd för
att jag ska dö eller bli sjuk igen.
Han måste veta vart jag är & när jag kommer hem igen.
Jag får inte somna innan honom för då blir han superorolig
& väcker mej oftast.
Ska jag nån stans vill han veta så många detaljer som han
bara kan få.
 
Men läkaren var bra & tog oss på allvar, sömnavslappnande
fick han till natten v.b sen tog dom sockerprov,
sköldkörtelpro & blodvärde på honom .
Kollade alla reflexer & annat  utvecklingsviktigt.
Proverna tar nån vecka men allt annat var helt perfekt.
Skönt, då kan jag lägga mina bokstavstankar åt sidan.
Det skönaste var ändå att hans far förstod problematiken
& varför han är trött & blivit lite blyg.
 
Nu kanske vi kan sammarbeta allihopa med Theo.
 
Theo blev ordinerad kurator så skolan tar tag i det
omgående så jag hoppas nu att det blir bra för grabben.
 
Allt jag vill är att han ska få vara barn,leka vara tankefri
om huruvida jag ska bli sjuk eller inte.
 
Önskar verkligen att han hade fått slippa att få vara med
om det vi har råkat ut för.
Min älskade unge !
 
Nu så snart bär det av till Göteborg för en helg med
mina Bitchar, ska bli skönt att få komma iväg & bara
vara, dricka vin, skratta,filosofera, sova & chilla.
I natt sover vi hos finns syster & i morron sover vi hos
Vildvittra Mc..
 
Nyttigt för oss alla...
Theo & Robban hemma & jag lämnar tryggahemmet !
 
Måste erkänna att jag är nervös men har bestämt mej
för att jag SKA åka....
 
Hejdåposs!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar