torsdag 20 juni 2013

Panikångerst......

Började dagen kl jättetidigt med javan i fina termosmuggen
för att plocka upp Blomman & fara till Eksjö.
Lite röntgenkollning..
 
Passade på att ta en fika när vi ändå inte hade ätit
frukost innan...
Tog en surprice till Carro med för avskedskram &
syrensnoddning..
 
Sen bar de av hem & tvätta & diska lite granna.
 
Midsommar har löst sej , vi blir här hemma med vänner.
Dit vi var bjudna var de minst 25 pers & de hade jag INTE
rett ut nu.
 
Tog mod till mej & åkte till Maxi & handlade men OM jag
hade varit smart så hade jag gjort en handbromsvändning
& återkommit i dag men nä si de gjorde jag inte.
Tur att Theo var med Robban på klubben..
 
Hämtar en vagn & självscanningen & dyker in i affären
med hjärtklappning & darrande händer.
Tur att jag inte stötte på så många jag kände för då hade
det nog bristit för mej.
Väl borta vid frukten vad de KÖ till potatisen...fatta KÖ!
 
Jag kände hur det slog lock för öronen , hjärtat klappade
snabbar & snabbare, blicken yrade , händerna darrade,
ögonen suddades & svetten lackade..
Det enda jag kunde göra var att stå på ett ställe & glo.
Folk som inte vet vad panikångerst är måste ha trott att
jag var knäpp för en del tittade lite konstigt på mej.
 
Jag hade Atarax i plånboken så det slukade jag & inväntade
lite lugn & laddning för potatiskön.
 
Borta vid läsken ringer Robban, jag förklarar läget ,,
underbara han.
-Ska vi komma & hämta dej, frågar han..
 
Åh vad jag älskar dej min fina man, vad hade jag gjort
utan dej & din underbarhet..
 
Så han & Theo kommer in & hjälper mej genom kassan
& de sista i vagnen.
 
Förbannade jävla panikångerst!
 
Sen blev det sängen resten av kvällen med sovisar.
 
Idag känns det lite bättre men är stressig inom mej.
Ska fixa de sista inför midsommarafton,,bara lite atteraljer.
 
 

 
Hejdåpos
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar