lördag 19 oktober 2013

Min cykel är åter....

Jag berättade ju om att min cykel blev stulen här
utanför vår dörr i lördags.
 
Jag har inte fått tummen ur  polisanmält detta.
I torsdags fick jag ett sma från Kryddan där han
frågade om jag hade en svart metallkorg på min cykel.
Jaaaaaaa de har jag..
 Då hade hans jobbarkompis sett en cykel vid en
busshållsplats i Östanå ca 20 min promenad härifrån.
 
Jag hoppade i bilen & for bort dit & jag var tvungen att
nypa mej för där stog min cykel...
Slängde upp den på stället & ringde Robban & svärmor.
 
 
Min fina fina cykel.
 
Facebook är bra ibland, la ut en bild i alla fall för jag var
så lycklig....
Nu visade det sej att det fanns en historia bakom denna
stölden av min cykel..
 
Den där cykeln kom en helt okänd stockholmare
cyklandes på i lördags natt ! 
Kl 05.30 cyklade han omkull på vår uppfart i östanå och
gick sen in till vår 14 åriga dotter som sov i
friggeboden och satte sig i hennes säng !!!
Hon ringde in till oss och va smått hysterisk !
Vi fick ut honom och han gav sig iväg gående ,
vi ringde polisen som tog honom .
Cykeln ställde vi vid busskuren i östanå !
Han skulle till en........... som bodde i en gul herrgård ,
 killen hette ....... och måste mått rätt dåligt
när han vaknade på morgonen !
Historien om din försvunna cykel
 
Jag tänkte att nu när vi vet ett namn så kanske det går
att få tag på killen som snodde den så han kan ersätta
det som blev förstört under hans tur & hans krock med
deras mur ja å kanske en ursäkt!
Han är väl i 20 årsåldern & orkade inte gå hem när han
hade festat klart, förmodligen svängde han vänster längre
ner på stigen istället för höger så han kom inte dit han skulle.
(jag vet nu vart han skulle & vilken familj han tillhör).
 
Ringde i alla fall polisen igår & rådfrågade hur jag ska gå
till väga när jag har ett namn & en identifikation utan att
polisanmäla honom.
Tyvärr måste jag polisanmäla killen för att ev få ut något
av honom i ersättning.
Ska suga på denna karamell, det är mest en prestigesak
för mej ja sen är det ju så att som långtidssjukskriven så är
inte ekonomin den fetaste & jag vill ha cykeln lagad.
En ursäkt vill jag också ha !
 
Ja kanske en ursäkt till den stackars tjejen som måste ha
blivit hur rädd som helst..
Tänk er själva att de sitter en grabb på sängen på tidig
morgon i ditt rum...sketfull!
 
Cykeln är hemma & LÅST,,
fortsättning följer på detta!
 
Hejdåposs!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar