fredag 25 oktober 2013

MMMF !

Kom på för ett tag sen att jag hade en lergryta, asså de
är smidig skit de !
Kom också på att jag hade en receptbok som jag ropat
in på tradera,,,,
ja de är smidig skit de !
=)
Det som är en nackdel är att jag kan inte med att diska
den,,,hua ryser bara jag tänker på de...
den tillhör kategorin rysning vid vidrörning,,ja lite
som svartatavlanljudet ni vet..hua
 
Sicken tur att min Hane inte har några bekymmer med
de ljudet !
Det känns nyttigt när det är lagat i lergrytan i alla fall.
Fisk med morot,purjo,palsternacka.
 
Jag som är mästerdrottning på att krydda passar de
perfekt,,de jag lagar drar till sej sältan under ugnstiden !
 
Bör prövas hemma =)
 
I Torsdags hade vi MMMF( MusketörerMedMammorFika)
Jag , Blomman & Ina försöker att ses 1 g/v & nu så
tog vi med våra mammor.
Mamma uppskattade det mycket & hoppades att det
skulle bli fler gånger, dom andra mammorna gillade
det också...
Var riktigt mysigt !
 
Var hos doktorn en sväng igår & lämnade 4 rör med
blod, dom har tagit lite allmänt, njurar &
ämnesomsättning.
Jag har ju problem med att jag samlar
vatten i mina ben, vissa dagar är jag så tung i benen &
svullen Å trycker jag på smalbenen så blir det gropar.
Jättejobbigt att gå för de gör ont i benen.
Jag äter Furix men har nu börjat att få ont & kramper i
mgen ibland när jag tar dom men dom vet inte vad
orsaken är att jag samlar vatten men nu hoppas jag att
dom ska kunna gå till botten med detta för jag vill inte
ha de så här,,vissa dagar så kan jag "gå ner" 3 kg efter
intag av Furix  & vissa dagar fortsätter jag att vara
svullen ,,inte riktigt som de ska va..
 
Lite mysko !
 
 
Lyxade till de med manikyr i dag !
 
Nu SKA jag hoppa i bingen, har varit & är helt trött idag
så där så att jag fått hålla mej själv i nackahåret
för att inte bli irriterad på min omgivning bara för
att jag är trött.
Ja Å har glömt hälften av vad jag skulle ha gjort...
 
I morron är det 2 kalas....hoppas jag orkar bara !
 
Hejdåposs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar